  • 51. Data: 2012-01-03 14:45:08
    Temat: Re: Drogi do szuflady
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-01-03 12:51, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Dodaj do tego druty "ściśle tajne" bo ciągnięte przez wojsko (nasze i
    > stacjonujące) oraz instalacje odziedziczone jeszcze sprzed wojny.

    a tam jakieś druty. ZTCW to w Nisku na podkarpaciu była ciekawsza
    historia - upadłe zakłady metalowe "Nimet" z byłego zrzeszenia "Ursus"
    kupił Włoch i postanowił rozbudować odlewnię. Po pewnym czasie
    postanowił zainwestować w rozbudowę hali produkcyjnej. Wystąpił więc o
    wszelkie zgody od wszystkich wymaganych urzędów, dostał je, halę
    rozbudował. Po czym miał sprawę w sądzie (przegraną przez niego) za
    samowolę budowlaną. Bo aby rozbudować halę musiał rozebrać leżącą na
    jego terenie starą i tajną jak się potem okazało (a więc nie istniejącą
    na żadnych planach) linię kolejową do pobliskiej jednostki wojskowej..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 52. Data: 2012-01-03 15:01:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w
    W dniu 2012-01-03 14:09, J.F pisze:
> [...]
    on_zlotych_kary_grozi_konstruktorom_mostu_Redzinskie
    go.html
    >Takie sprawy się zdarzają :(

    No, akurat tu sprawa jest dosc sporna, projektant uwaza ze to w
    granicach normy :-)

    >A co do biura projektowego - to od tego jest OC...

    Ale tu wracamy do sasiedniego sporu. Kto placi to OC ? My wszyscy
    placimy :-)

    Tak czy inaczej - ani wstepne szacunki ani konkretne oferty to nie
    jest u nas wyznacznik kosztow koncowych.

    J.

  • 53. Data: 2012-01-03 15:09:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" napisał w wiadomości
> [...]
    >rozebrać leżącą na jego terenie starą i tajną jak się potem okazało
    >(a więc nie istniejącą na żadnych planach) linię kolejową do

    No coz, naiwnie zakladam ze jesli w sadzie przegral, to widac czegos
    obowiazkowego nie dopelnil.

    Uzyskania opinii rejonowego sztabu wojskowego, czy przedstawienia
    wszyskim wymaganym urzedom planow _rzeczywistych_ ?
    Bo linia kolejowa to nie kabel podziemny, czy gazociag, ze nie widac
    :-)

    J.

  • 54. Data: 2012-01-03 15:15:06
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Nie w konkretnych liczbach, ale tak bardziej ogolnie pisalem - kto by nie
    > byl przy wladzy, ten planowal deficyt. Czasem w granicach rozsadku, czasem
    > nie.
    > I oczywiscie jak sie jest PiSem w opozycji, to mozna pyskowac dowolnie - a
    > to deficyt za duzy, a to MF nie wykazuje sie odwaga niezbedna na tym
    > stanowisku.

    Nie no, oczywiście, PiS zaplanował gigantyczne zadłużenie. Wręcz Belka już
    zaczął je planować. Cóz ten fajny chłopak Tusk mógł zrobić? Przecież się nie
    będzie kłócił. On taki pogodny, europejski, nowoczesny....

    http://wpolityce.pl/wydarzenia/5053-polaczek-do-grab
    arczyka-list-otwarty-to-czym-do-cholery-sie-zajmujec
    ie-ile-mozna-grac-w-pilke-nozna

  • 55. Data: 2012-01-03 15:21:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 03 Jan 2012 08:26:06 +0100 osobnik zwany Krzysiek
    Kielczewski wystukał:

    > Ze stadionami to nie wiedzą skąd brać kasę na bieżące utrzymanie, o
    > zwrocie zainwestowanych pieniędzy nikt nie mówi. Zyski? LOL.

    no zobacz, a Narodowemu wychodzi, że w tym roku zarobi na siebie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 56. Data: 2012-01-03 15:24:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-03 14:33, J.F pisze:
    (...)
    > Tak czy inaczej - Gierek nas doprowadzil do bankructwa. Raty kredytow
    > przewyzszaly eksport dewizowy.

    To nie Gierek nas doprowadził do bankructwa - to konsekwencje zestawu
    różnych przyczyn oraz specyficznej sytuacji "politycznej". No, ale to
    już temat rzeka. W sumie dobrze, ze ten system z pomocą "braci"
    zwyczajnie zbankrutował ekonomicznie. Szkoda tylko, że w ramach
    odcinania się od tamtych czasów odcięto również wiele zasad
    uniwersalnych (niezwiązanych z systemem politycznym), za to świetnie
    się miały (i mają, często zmutowane) różne patologie z tamtego okresu.

    > Ale kto wie - byc moze dzieki temu mamy dzis samochody i benzyne :-)

    Samochody były (fakt, drogie, ale teraz też narzekają, że drogie),
    paliwo też było (choć krótko na kartki, a później kolejki).
    Mamy za to inną rzeczywistość i inne możliwości.

  • 57. Data: 2012-01-03 15:27:09
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-03 14:09, J.F pisze:
    cz-prosze.html

    > Zalezy co mam miec - ze 8 kloszy tak podnioslo cene, ze takie mamy prawo
    > o zamowieniach publicznych, czy ze nie wybrano niewiarygodnie niskiej
    > oferty :-)
    >
    > Patrz Chinczycy na A2 :-)

    Z tymi Chińczykami to tak prosto nie było. Więc argument średni. Oni
    całkiem nieźle skalkulowali ceny. Nie przewidzieli tego, że wchodzą w
    zamkniętą klikę, gdzie ze swoimi realnymi cenami nie są mile widziani.

    W Polsce buduje się drogo, w końcu nas na to stać. Tanio to niech sobie
    Niemcy budują te swoje autostrady.

    A.

  • 58. Data: 2012-01-03 15:29:26
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-03 13:41, szufla pisze:
    [...]
    > PS. Podobal ci sie np. projekt chinski ?

    Mi się podobał. Szkoda, że jednak nie wyszedł.

    A.

  • 59. Data: 2012-01-03 15:43:38
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Mi się podobał. Szkoda, że jednak nie wyszedł.

    Nie mial szans.

    sz.

  • 60. Data: 2012-01-03 16:03:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-03, masti <g...@t...hell> wrote:

    > no zobacz, a Narodowemu wychodzi, że w tym roku zarobi na siebie

    Guzik a nie zarobi, jedynie pokryje bieżące utrzymanie. Poza tym
    Narodowy jest jeden, a nie jest jedynym stadionem.

    Krzysiek Kiełczewski