    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dron
    Date: Tue, 1 Sep 2015 15:13:21 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ebbbab4f-03df-4ebd-aeb0-eb90c4c2c7a0@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 1 września 2015 13:16:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >GPS wystarcza do tych zastosowań. Pewną korektę robi się banalnie
    >prosto wykorzystując bieżący pomiar + filtr IIR.

    No, na moj gust przydaloby sie cos o rozdzielczosci lepszej niz 10cm,
    i powtarzalnosci podobnej.
    A GPS ... raczej taki nie jest ..

    >Ale... Kierowanie dronem, to faktycznie nie jest bułka z masłem.
    >Chociaż przy dzisiejszych technologiach przy dobrze wypasionym
    >dronie i dobrym sofcie można tym sterować jak w grze komputerowej.

    Tak mi to jakos wygladalo - bulka z maslem. Zawis robi sam, inne
    manewry moze tez, a pilot przeciez zajety kierowaniem kamery..

    >Przy mniej wypasionym latawcu, trza go obserwować w locie.

    Tu tez zerkal czesto w niebo.

> [...]
    >Nieeee, nie tak "od strzału"!! Już w tamtych czasach miał symulator
    >na >kompie, obsługiwany dokładnie tym samym joystickiem co prawdziwy
    >model. No więc najpierw kurs na symulatorze...
    >Wirtualnie ładnych parę razy rozdupcyłem ten helikopter. Gdzie
    >największy problem? Helikopter leci "od nas", daję joystick w lewo,
    >helikopter leci w lewo.
    >Normalne? Normalne!
    >A teraz helikopter leci "do nas". I w tym momencie musimy mózg
    >przestawić na zwierciadlany. Właśnie dlatego wirtualnie rozdupcyłem

    Ja tez chwile polatalem wirtualnie. To co piszesz to jedno, a drugie -
    pozwalam modelowi odleciec, wymiar na ekranie sie zmniejsza, robie
    zakret - i po chwili juz nie wiem jaka jest pozycja modelu w
    przestrzeni. Za maly rozmiar, za malo pikseli.
    Z helikopterem czy dronem o tyle latwiej, ze to chyba "samo lata" w
    obecnych czasach.
    A samolot jak przechyle lotkami, to po chwili spada :-(

    J.