  • Data: 2017-03-27 19:01:59
    Temat: Re: Druk dwustronny - jak? (długi wątek)
    Od: Maciek <n...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W sensie naświetlania?

    Tak, w sensie naświetlania. Zazwyczaj na jednej warstwie mam elektronikę
    SMD, na drugiej nic lub trochę prostych ścieżek, więc można przeboleć.

    > I tu mam pytanie - jak chcesz je ze sobą zgrać? Płytka leży warstwą
    > światłoczułą do dołu - gdzie "skaner" ją potem naświetli. Tak więc
    > znaczniki masz pod płytką i ich nie widzisz.

    Na szybko wziąłem jakąś płytkę, przez jej otwory 1mm widać co jest
    bezpośrednio na papierze. Według mnie wystarczy do pozycjonowania na
    małe znaczniki, zrobiłbym to. Zwłaszcza, że nie musi być też ciemno,
    laminatu w takich okolicznościach nie prześwietli się tak łatwo światłem
    padającym od góry.

    Drugą stronę płytki analogicznie. Tylko wychodzi na to, że wcześniej
    jednak dobrze by było utrwalić tą pierwszą, wymyć i wysuszyć.

    Powtórne wywoływanie z drugą naświetloną stroną płytki w środkach do
    tego przeznaczonych nie powinno ruszyć tej pierwszej, są słabe.
    Nigdy nie miałem problemu jak płytka poleżała parę minut w wywoływaczu,
    ścieżki nie spływały.

    Także technologicznie wydaje mi się, że wszystko jest do wykonania.

    > No i powstaje nowy problem: wiercenie po wytrawieniu. Mianowicie jak
    > idealnie umieścić i umocować płytkę pod wrzecionem? Głównie chodzi o to
    > aby nawet minimalnie nie była skręcona bo otwory zostaną nawiercone obok
    > padów.

    Tutaj niestety nie mam żadnej sugestii. Ślinię się jedynie w stronę CNC ;-)

    W ramach testów, możesz też spróbować powiercić od razu płytkę. Dopiero
    potem naświetlać i zobaczyć co z tego wyjdzie.
    Jeżeli folia ochronna po takim odwiercie przetrwa, będzie mieć ostre
    krawędzie w punktach wierceń i będzie możliwa do ściągnięcia w prosty
    sposób (bez np. konieczności dodatkowego odrywania małych strzępów) to
    raczej powinno być ok.