eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDrukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink? › Re: Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
  • Data: 2019-09-24 00:07:45
    Temat: Re: Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "JaNus" 5d8922e4$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > W mojej raczej tego nie ma. Kieszenie na kartridże
    > mają różną ilość styków, i dla czerniny jest ich
    > zdecydowanie mniej. Czyli one by raczej CMYK-a nie obsłużyły.

    Masz CMY_i_Black -- po co Ci CMY_i_CMYK?

    CMY Cyan Magenta Yellow
    CMYK Cyan Magenta Yellow Black
    Zmieszanie CMY dać powinno Black, ale oszczędnościowo
    niektórzy dają dodatkowy Black -- stąd CMYK zamiast CMY.

    https://zapakuj.to/wp-content/uploads/2017/02/Subtra
    ctiveColor.svg_.png

    W RGB czarny bierze się znikąd. ;) (jest, gdy nie ma ,,barwników'')

    https://zapakuj.to/wp-content/uploads/2017/02/Additi
    veColor.svg_-300x300.png

    -=-

    IMO taka drukarka (HP ENVY Photo 6230 -- z wielokolorowym
    kartridżem CMY i kartridżem Black) raczej słabo nadaje się
    do fotografii -- raczej to niestety tylko drukarka do biura,
    a tam IMO nadaje się każda, oby tania w zakupie i tania
    w eksploatacji.

    Ale może mylę się -- może HP ENVY Photo 6230 nadaje się
    też do fotografii.

    -=-

    Jeśli tylko do biura -- IMO warto zapytać sprzedawców
    atramentu, jak obejść chipowy problem. Ja po prostu
    dolewam strzykawką z igłą i czyszczę okolicę dysz...

    Przed kilkunastu laty dolewałem przez dysze, teraz
    dolewam rozwierconym odpowietrznikiem.

    Ale fotek nie zamierzam drukować.

    -=-

    W fotografii IMO liczy się odcień -- zarówno kolorów, jak
    i czerni, więc odpadają zamienniki a kartridże byłyby zbyt
    drogie, gdyż parką kartridży byś wydrukował kilka fotek.

    Kiedyś ZTCW w drukarni Magenta była Magentą -- i koniec.
    Czy zamienniki są czystymi kolorami? -- nie wiem. Nie
    wiem też, czy fabryczne bądź autoryzowane/oryginalne ;)
    barwniki/atramenty/tonery są czystymi kolorami...

    Fotograficzne drukarki mają wiele kolorów -- osiem, sześć...
    Raczej ;) są to konkretne kolory, nie zaś jakieś uniwersalne
    czy podstawowe, dlatego mogą dać dobre efekty...

    --