    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Drukowanie przez Wi-Fi
    Date: Fri, 7 Apr 2017 22:04:36 +0200

    W dniu 2017-03-23 o 20:16, Malkontent pisze:

    > Jest sobie router TP-Link 340G i jest sobie drukarka pozwalająca
    > drukować bez pośrednictwa kabla USB. Konkretnie plujka Canona
    > Pixma MG 3650. Niestety drukarka nie widzi routera, albo router nie
    > widzi drukarki. Pod routerem bezproblemowo chodzi smartfon i tablet.
    > Po zainstalowaniu programu do obsługi druku na smartfona nie da się
    > znaleźć drukarki.Sam router jest widoczny w smartfonie. Na chwilę
    > obecną nie mam kabla USB, ale w instrukcji do drukarki napisano, że
    > można skonfigurować drukowanie bez konieczności podpinania kabla.
    > Jakieś sugestie?

    Nie mam Canona, ale mam drukarkę Epsona z WiFi i skanerem.
    Są dwa podstawowe sposoby połączenia drukarki po WiFi.
    1. WPS - prosto i szybko, ale odradzam.
    2. "Normalnie", czyli poprzez podłączenie drukarki do domowej sieci
    LAN/WiFi. Aby to zrobić:
    - nie włączamy na razie drukarki,
    - pobieramy z internetu odpowiedni program dla danej drukarki (ze strony
    producenta drukarki) lub uruchamiamy program z płyty, która jest w
    pudełku z drukarką,
    - akceptujemy umowę licencyjną, klikamy dalej,
    - program pyta, czy drukarka ma być podłączona przez USB, czy WiFi,
    wybieramy WiFi, klikamy dalej,
    - program mówi, żeby podłączyć drukarkę kablem USB i uruchomić (kabel
    USB nie jest w zestawie z drukarką, trzeba mieć swój),
    - po podłączeniu drukarki kablem USB i jej uruchomieniu pojawia się
    okienko z listą sieci WiFi, jakie łapie drukarka, wybieramy swoją sieć
    domową, wpisujemy hasło,
    - program mówi, żeby odłączyć kabel USB,
    - teraz drukarka jest połączona z domową siecią przez WiFi i można
    drukować/skanować,
    - na innych komputerach w sieci domowej też można zainstalować
    odpowiedni sterownik z płyty/ze strony producenta i już nie trzeba
    konfigurować za każdym razem hasła do WiFi, drukarka będzie dostępna dla
    wszystkich komputerów, które mają zainstalowany odpowiedni sterownik.