    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Duze (za duze) spalanie
    Date: Thu, 7 Mar 2013 11:46:28 +0100

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:648e787e-085e-4d1b-8779-afc1aaada45e@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 7 marca 2013 11:06:22 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Zgodnie z wielowiekow� tradycj� mo�na zacz�� pisa�: "Uprzejmie
    > donosz�, �e
    > My�l�, �e w rozmowie z mechanikiem wystarczy tylko zasugerowa�,
    > �e w
    > przypadku problem�w z odzyskaniem pieni�dzy poradzisz si� w US co >

    Nie cierpie takiego skur... ale co zrobic, chyba siegne po taki argument.
    Tyle, ze ja nie widze sensu zwracania kasy, chce jezdzace auto. Oddadza mi
    kase (teoretycznie) i co ? Wmontuja rozwalony silnik, bede go zabieral na
    lawecie (znowu kasa) i wiozl gdzie indziej ? Paranoja ...

    Rozumiem Cię. Normalny człowiek by przeprosił i naprawił samochód, ale z
    takimi krętaczami trzeba trochę zablefować.

    > Filtr i dolot nie ruszany? Wymiana silnika to przecie� ca�kowita
    > "demolka"
    > pod maskďż˝.
    Wiesz, umiem filtry zmenic, dolac plynow i tankowac :) Silnika poki co nie
    wymienialem sam :)

    Ja nawet filtrów nie zmieniam :), bo do ich wymiany potrzeba kanału lub
    podnośnika.
    A nie, filtr klimatyzacji i żarówki zmieniam.

    Ale troche schodzimy z tematu: przyczyna duzego spalania i braku mocy moze
    byc:
    - zle podlaczone zawory
    - zle (lub wcale) podlaczona turbina ?
    - zle podlaczona przeplywka ?
    - wadliwe ustawienia ECU ?

    Nie wiedząc co było dokładnie wymieniane (sam silnik czy również osprzęt) to
    ciężko wróżyć. Konieczna jest dokładna diagnostyka. Najbardziej
    prawdopodobne są wężyki i kabelki, włącznie z kablami masowymi. Na drugim
    miejscu niefortunna zamiana czujników lub ECU. Na trzecim miejscu, to już
    wszystko może być. Włącznie z przestawionym rozrządem.

    To co mnie wkurwia to to, ze goscie oddaja auto, twierdzac, ze zrobione,
    bredza cos o doplacie (ale wielkim gestem z niej rezygnuja) a oddaja
    samochod w takim stanie jak byl. I nie ma na takich sposobu ...

    Stary numer. Kolega bujał się ponad rok z ciągłym reklamowaniem problemu z
    zapalaniem (z "pychu" nie było problemów, z kluczyka uruchomienie było
    prawie niemożliwe), które pojawiły się po wymianie sprzęgła. Musiał jeszcze
    dopłacić mechanikowi parę stówek za wymianę niepotrzebnych rzeczy, skleić
    połamany przez niego króciec chłodnicy, ponaprawiać inne uszkodzenia po
    "naprawach". Przyczyną był brak dodatkowego kabla masy silnika, który został
    zdemontowany przy wymianie sprzęgła. Mechanik uznał, że jeden kabel masy
    wystarczy i poprawił fabrykę. Dodatkowy fabryczny kabel masy wyrzucił. O
    rekompensacie nie było mowy.

    Podaj namiary na warsztat, żeby już nikt się na nich nie naciął.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba