  • Data: 2015-05-23 14:33:01
    Temat: Re: Dwa auta do wyboru....pomożecie ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:mjp2au$oqp$1@node1.news.atman.pl...

    > Ja osobiście wziąłbym Hondę (pomijając, że nie lubię SUVów), bo mam i
    > puszkę i moto Hondy;) Z tym, że puszka ma 14 lat, a moto 31, więc cieżko
    > powiedzieć jak ma się ich niezawodność do obecnie produkowanych modeli -
    > są opinie że po prostu niezawodność starszych samochodów była ogólnie
    > lepsza i nie ma co tego przenosić na nowe modele.
    >
    > Słyszałem głosy, że obecna Honda to już nie to samo co kiedyś i obawiam
    > się, że mogą być prawdziwe:(

    Konkurencja wymusza oszczędności tu i tam, a to nie zawsze umożliwia
    zachowanie tej samej trwałości - z całą pewnością blacharka i powłoki
    lakiernicze są dziś lepsze nić dawniej - ocynk nie był standardem 20-30
    lat temu a dziś praktycznie lepsze marki masz zwykle ocynk pod farbą.
    Dodatkowo jak sobie popatrzysz na wagę aut z lat 50-70 i dzisiejszych
    to zobaczysz że po prostu używa się mniej stali w każdym kącie auta.
    Mniej śrub, mniej wkrętów, mniej nitów - więcej zgrzewania i klejenia.
    Mechanicy oczywiście narzekają, bo nie wszędzie wejdą już ze swoim
    kluczem 14-tką, po prostu nie wszystko da się rozkręcić i skręcić bo jest
    poklejone: tak jest trwalej i nic nie skrzypi, lepiej się zgina przy
    stłuczce, itp.

    > BTW - podana jest moc silnika i moc napędu - wartości znacząco różne - czy
    > to znaczy że "moc napędu" to jest podana moc na kołach?

    To jest ta sama wartość wyrażona w różnych jednostkach: kiloWaty i konie.
    Jak na SUVa to bardzo mało.