    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dwa odbiorniki RFID nad sobą.
    Date: Tue, 28 Jul 2015 10:53:06 +0200

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:55b5d901$0$27521$65785112@news.neostrada.pl...
    > Cześć,
    >
    > Chciałbym dać dwa odbiorniki RFID Unique (125 kHz) w jednej obudowie tak
    > by jeden czytał karty przyłożone z przodu obudowy a drugi z tyłu (obudowa
    > zamocowana na szybie).
    > Jedna antena (fi 16) będzie znacznie większa od drugiej (fi 8).
    > Obudowa grubości ok. 5 cm.
    > Co zrobić by anteny wzajemnie się nie zakłócały a jednocześnie by nie
    > musieć zbytnio ograniczać zbytnio ich zasięgu?

    Warstwa miedzi (większa od anten) między antenami zaekranuje je od siebie,
    ale będzie stanowiła dla każdej zwarty zwój obniżając ich skuteczność.
    Warstwa ferrytu między anteną a warstwą miedzi zamknie w sobie pole z tyłu
    anteny nie dopuszczając go do warstwy miedzi, która w ten sposób stanie się
    "niewidzialna" dla anteny - nie będzie zwartym zwojem.
    Przypuszczam, że to:
    http://www.digikey.com/product-detail/en/EFX%2805%29
    -240X240/399-10920-ND/4290986
    może się sprawdzić, ale wymagało by eksperymentów.
    Są też cieńsze/tańsze, ale (nie wiem dlaczego) wydaje mi się, że przy małej
    częstotliwości to jakaś rozsądna grubość jest potrzebna.
    P.G.