  • 11. Data: 2012-02-08 11:03:17
    Temat: Re: Dwa uklady CPU + GPU
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 08-02-2012 o 09:33 RadoslawF napisał na pl.comp.pecet:

    > Problem interpretacji. To co dla jednego jest "chodzi jak rakieta"
    > dla drugiego to "ślimaczy się jak komputery sprzed dziesięciu lat".
    > A najciekawsza jest potem dyskusja między nimi jak zaczną sobie
    > udowadniać kto ma rację, wychodzi jak subiektywne są ich oceny.

    Raczej - nie udowadniać, a uzgadniać stanowiska. Wydaje mi się, że do
    tego właśnie służy ta grupa. Moje zdanie jest takie - należy nabywać
    sprzęt zgodnie z przeznaczeniem. Na pewno nie kupię netbooka do grania w
    Crysisa. Tylko ja nawet nie wiem czy rozmawiamy o netbookach.

    Sprawdzam. Strona otwiera się 1-3s. Przewijanie chodzi płynnie. Przycina
    trochę na Facebooku. Ale na tym to przycina na wszystkich moich
    komputerach. Procesor trochę gorszy od E350. To chyba mogę mieć
    wątpliwości?

    WiesłaW
    Opera Mail

  • 12. Data: 2012-02-08 11:20:39
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 04-02-2012 o 11:14 miab napisał na pl.comp.pecet:

    > Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%)

    Ale to jest szacunkowe, czy masz jakieś źródła?
    Znalazłem taki test na Youtubie:
    http://www.youtube.com/watch?v=bIDEWEFMnHQ

    Systemowy indeks wydajności wyświetlił takie dane:
    Windows 7 boot up speed test.
    Intel Atom N270 - MSI Wind U100 (Roverbook Neo U100) 2GB RAM,
    250Gb HDD
    Windows 7 Ultimate 32bit
    Windows 7 Experience Index:
    CPU - 2,2
    RAM - 4,4
    GPU - 2,1
    GPU 3D - 3,0
    HDD - 5,2

    AMD Fusion E-350 - HP Pavilion dm1z (dm1-3100er) 3GB Ram, 320Gb
    HDD with Windows 7 Ultimate 64bit
    Windows 7 Experience Index:
    CPU - 3,8
    RAM - 5,5
    GPU - 4,1
    GPU 3D - 5,6
    HDD - 5,9

    Mnie to wygląda, że różnica jest niespełna 100%. Ponadto na Atomie
    nie da się zainstalować systemu 64bit.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 13. Data: 2012-02-08 12:52:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-08 12:03, Użytkownik WiesłaW napisał:

> [...]
    > trochę na Facebooku. Ale na tym to przycina na wszystkich moich
    > komputerach. Procesor trochę gorszy od E350. To chyba mogę mieć

    Możesz mieć, i jakbyś tak napisał nie było by rozmowy.
    Dla większości sformułowanie "chodzi jak rakieta" oznacza
    że chodzi szybko a jak jeszcze brak wyjaśnienia w jakich
    operacjach tak szybko chodzi to właśnie zorganizowałeś piękny
    wstęp do kolejnej kłótni o wyższości starego C2D nad Atomem
    lub jego konkurencją.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-02-08 13:58:46
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > trochę na Facebooku. Ale na tym to przycina na wszystkich moich
    > komputerach. Procesor trochę gorszy od E350. To chyba mogę mieć

    Ok, z moich obserwacji (Google Chrome) - strony nie da sie przewijac,
    dopoki cala sie nie zaladuje. Strona
    http://my.virginmedia.com/home/index , duzo innych ale ta pierwsza
    wpadla pod reke, przewija sie jak pokaz slajdow. Problem czekania na
    zaladowanie strony rozwiazalem czesciowo uzywajac Opery, to pozwala
    "zjechac" nizej zanim zaladuja sie wszystkie obrazki (o zgrozo bannery,
    ktorych adblock nie wycial). Z Ms VirtualPC sobie nie poradzilem,
    odpalam na komputerze z C2D/i5 jak zajdzie potrzeba. Jestem pozytywnie
    nastawiony do produktow Amd, ale ten produkt mnie szczegolnie nie zachwycil.

    --
    pozdr

  • 15. Data: 2012-02-08 16:17:35
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):
    > PS. 1 GiB RAMu absolutnie wystarcza dla wielu systemów opera-
    > cyjnych.

    To prawda. Nawet do XP.
    Ponad rok upłynął jak kupiłem sobie nettopa na D510 dual core 1.66 Mhz plus
    grafika Ion2. Po roku widzę, że takie zestawy sa teraz 2 x droższe. Nie wiem
    o co chodzi. Może Intel ogroniczył produkcję tych atomów bo ich wydajnośc z
    ION2 była na tyle świetna, że groziło by to procesorom desktopowym.
    Rynek nettopów w Polsce w ciagu roku sie powaznie ograniczył i ceny
    podskoczyły 2 razy.
    Płyta ITX atom 2core plus Nvidia ION2 koszyuje teraz około 700-800 zł. A rok
    temu za to można było kupic cały komputer Zotac a tą płytą z 8 USB, DVI, DVMI,
    ESATA. (bez dysku i ram)

  • 16. Data: 2012-02-09 13:04:57
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 08-02-2012 o 13:52 RadoslawF napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > operacjach tak szybko chodzi to właśnie zorganizowałeś piękny
    > wstęp do kolejnej kłótni o wyższości starego C2D nad Atomem

    Przesadzasz. Jestem przekonany, że ani G Nowak ani ja, nie jesteśmy
    na tej grupie po to, aby się kłócić. Jeżeli ktoś inny potrzebuje
    wyjaśnienia, co oznacza (wg mnie) dany zwrot - służę.
    Jeżeli ktoś natomiast, chce sobie popyskować to powód zawsze znajdzie.

    PS. "chodzi jak rakieta" to antonim wyrażenia: "przgladanie stron czy
    przewijanie dokumentow wola o pomste do nieba" i w dalszym ciągu uważam,
    że G Nowak ma coś skopane.

    WiesłaW
    Opera Mail

  • 17. Data: 2012-02-11 10:47:34
    Od: "Majka" <m...@N...gazeta.pl>

    miab <m...@w...pl> napisał(a):

    > Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%) podsystem graficzny
    > Brazos znacznie szybszy (wielokrotnie szybszy w grafice 3D).

    30 procent... to niewiele wydaje mi się.
    Mam ASUSa EEE 901 z Atomem, i nawet do zwyklego przeglądania internetu jest
    to sprzęt koszmarnie wolny (przeglądarka kilka-kilkanaście zakładek,
    antywirus, komunikator, nic więcej).

    Nie wiem, czy zdecydowac się teraz na komputer z E-350 przy takim zysku w
    pracy procesora.

    Majka

  • 18. Data: 2012-02-11 10:53:50
    Od: "majka" <m...@N...gazeta.pl>

    WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > GPU - 2,1
    > GPU 3D - 3,0
    > HDD - 5,2
    >
    > AMD Fusion E-350 - HP Pavilion dm1z (dm1-3100er) 3GB Ram, 320Gb
    > HDD with Windows 7 Ultimate 64bit
    > Windows 7 Experience Index:
    > CPU - 3,8
    > RAM - 5,5
    > GPU - 4,1
    > GPU 3D - 5,6
    > HDD - 5,9
    >
    > Mnie to wygl=B1da, =BFe r=F3=BFnica jest niespe=B3na 100%. Ponadto na At=
    > omie
    > nie da si=EA zainstalowa=E6 systemu 64bit.

    Bardzo dziekuję za cyfry. Choć nazwa testu nic mi nie mówi, to wartości
    liczbowe już są bardziej przekonywujące. Przyjmując, że więcej=lepiej
    wychodzi mi, że Lenowo S205 (E-350, 4GiB z WIN7) będzie dużo szybszy niż
    ASUS EEE901 (Atom 1.6, 1GiB, XP). No komfort z rozdzielczości lepszej w
    Lenowo.

    Majka

  • 19. Data: 2012-02-11 11:20:30
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > Nie wiem, czy zdecydowac się teraz na komputer z E-350 przy takim zysku w
    > pracy procesora.

    Ja bym poszukał małego laptopa z najwolniejszym procesorem, efekt nie do
    porównania. Problemem jest to, iż większość to serie biznesowe w cenie
    >5pln, ale da sie znalezc czasem ciekawe serie, jakies 6 miesiecy teniu
    SONY wypuscilo kolorowa serie w cenie 1000-2000, z tego co pamietam bylo
    to cos w granicach 13" i ok 1.5kg.

  • 20. Data: 2012-02-12 09:21:36
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-02-11 11:47, Majka pisze:

> [...]
    > Mam ASUSa EEE 901 z Atomem, i nawet do zwyklego przeglądania internetu jest
    > to sprzęt koszmarnie wolny (przeglądarka kilka-kilkanaście zakładek,

    Antywirus. Tu może być pies pogrzebany.
    Jak masz jakiś zasobożerny ustawiony na maxa antywirus do tego jeszcze
    walczący z nie wyłączonym defenderem i bywa że z jeszcze innym nie do
    końca odinstalowanym antywirusem to tak to właśnie będzie wyglądać.
    Cała para procesora idzie w gwizdek.

    miab