    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk twardy - ciekawostka
    Date: Fri, 7 Dec 2018 23:46:16 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pucedb$aqg$...@n...news.atman.pl

    >> Właśnie Evo dał czadu -- ponad 4TB/s!!!

    RAMdysk tez dał czadu! Wszystko na ponad 4 TB.
    Zmowa jakaś czy coś? 2^32=4294967296

    > Właśnie jedna zbiesiła się. Radośnie mruga LEDkami poprawnie
    > i resetuje się na oko także poprawnie, ale nie chce gadać...

    Teraz nie mruga lampionami -- choc IMO powinna mrugać jedną,
    ale pracuje poprawnie. Winnym był najprawdopodobniej przewód
    (skrętka) nieco ;) uszkodzony przy okazji remontów balkonowych.

    A że początkowo hybryda nie chciała w ogóle gadać na żadnym
    przewodzie, zresetowałem (wielokrotnie) jej ustawienia -- być
    może niepotrzebnie. Ponieważ miałem na dysku coś brzmiącego
    swojsko -- spróbowałem to coś wrzucić hybrydzie na ruszt...

    Niby sukces, ale wiele błędów... I taki jakiś adres niezbyt trafny...
    Okazało się, że wgrałem ustawienia zupełnie :) innego TPlinka...
    Miałem wiele bakapów ustawień, ale akurat tej hybrydy -- nie
    znalazłem, więc musiałem przypomnieć sobie to i owo z ustawień,
    a od lat nie zaglądałem do tych hybryd...

    Ostatecznie stanęło na tym, że winny jest przewód -- odciąłem
    uszkodzony fragment i założyłem nową wtyczkę...

    Akurat hybryda zaczęła gadać po podłączeniu jej do innego
    zasilacza, ale IMO zasilacz nie uległ awarii, gdyż teraz
    zasilana jest nim przeciwległa hybryda -- chyba z powodzeniem.

    Być może hybryda potrzebowała odpoczynku. ;)

    I pora dnia -- po 22 godzinie, i pora roku, i pogoda -- siąpi
    deszczyk, niezbyt odpowiednia do zdejmowania i ponownego zakładania
    hybrydy z cięciem przewodu i zakładaniem nowej wtyczki... Ale udało
    się, choć na przewodzie długości ~4 metrów (tyle pozostało po
    odcięciu końcówki znajdującej się za uszkodzeniami -- tych
    uszkodzeń jest kilka, nie starczyło ;) przejechanie kątówką
    w jednym miejscu) nie mam pełnych 100 Mb/s -- lecz ~90 Mb/S,
    co mnie chyba zadawala.

    Teraz będę przypominał sobie resztę ustawień...
    Które latami gromadziłem a które IMO są nieważne.

    Hybrydy pracują od ~marca 2011 roku, ale na stałe
    są w tych samych miejscach od maja 2011 r.

    Nie licząc tego przewodu -- OK!!!

    7 lat i 8 miesięcy.

    Ciekawe, jak długo jeszcze pociągną. :)
    Niedaleko Krętej rośnie mi zagrożenie w postaci niby
    niskich drzew. Ale że mieszkam nisko, drzewa wchodzą
    mi w paradę...

    W wolnej chwili sprawdzę miernikiem stan odciętego
    fragmentu (czarnej -- zewnętrznej, odpornej na
    czynniki zewnętrzne) skrętki dobrej jakości
    wyprodukowanej w Polsce z polskiej miedzi.

    Jedna hybryda kosztowała ~120 pln, podczas gdy ta
    czarna skrętka kosztowała ~50 pln. Całość pochłonęła
    około 360 pln. Rura plastykowa, 3 cybanty długie,
    4 cybanty (2 niepotrzebne) krótkie, gwintowany pręt
    z podkładkami i nakrętkami, linka nośna, kluczyki
    płaskie czy oczkowe, wiertła, końcówki i zaciskarki
    końcówek, ww. skrętka i trochę innych (wewnętrznych)
    skrętek oraz (rzecz jasna) dwie hybrydy...

    -=-

    Jednego dnia zjadłem ćwierć gigabajta Rebtelowego przydziału.
    Mam jeszcze nietknięte 70 GB(z hakiem) Faktycznego...
    Nie załapałem się na 5 GB mikołajkowego prezentu..
    [chlip, chlip ;)]

    > http://eneuel.w.duna.pl/error/4TBpsHyb8bit.png

    > Najpierw jest SMART Evo, niżej jest RAMdysk,
    > następnie Toshiba i Samsung...

    > Na górze dyski, na dole hybryda.

    Niby widać, ale piszę q potomności. ;)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,