    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk twardy - ciekawostka
    Date: Sat, 8 Dec 2018 13:33:51 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" puet7s$krt$...@n...news.atman.pl

    > Teraz będę przypominał sobie resztę ustawień...

    Kanał -- niskie kanały idą zbyt szeroko.
    5 GHz pożądane pomiędzy balkonami. :)

    ŁoczDog, indoor, hasła...

    > Które latami gromadziłem a które IMO są nieważne.

    Jednak są ważne...
    Jest też masa drobnych...

    Ping pomiędzy hybrydami na razie (siąpi deszcz) spada tylko do 3 ms...
    Średni jest znacznie gorszy -- od 5 do 7...

    > Jedna hybryda kosztowała ~120 pln, podczas gdy ta
    > czarna skrętka kosztowała ~50 pln. Całość pochłonęła
    > około 360 pln. Rura plastykowa, 3 cybanty długie,
    > 4 cybanty (2 niepotrzebne) krótkie, gwintowany pręt
    > z podkładkami i nakrętkami, linka nośna, kluczyki
    > płaskie czy oczkowe, wiertła, końcówki i zaciskarki
    > końcówek, ww. skrętka i trochę innych (wewnętrznych)
    > skrętek oraz (rzecz jasna) dwie hybrydy...

    Może całóść to aż 390 pln, bo jeszcze polski przedłużacz
    ,,antyprzepięciowy'' z 7 (siedmioma) gniazdami z Carrefour
    za 20 pln i długi (trzeci) cybant za 9 pln.

    Przedłużacz jest inny niż przeciętne, gdyż wszystkie dziurki
    są luźno ułożone w jednej linii:

    o o o o o o o o o o o o o o

    dzięki czemu wtyczki nie blokują się wzajemnie. Wewnątrz ma
    jakąś elektronikę, ale na zewnątrz nie ma nawet wyłącznika
    czy bezpiecznika. Do dziurek są rzecz jasna kołeczki ochronne.

    -=-

    Czarny przewód jest skancerowany do miedzi co najmniej w 8 miejscach.
    W jednym miejscu widzę zupełnie przerwany przewód niebiesko-biały.

    http://www.rj45.cba.pl/rj.html <-- piąty (5) w prostym (nie w krosowanym)

    Okaleczone miejsca owinąłem ~półtra roku temu plastykową taśmą
    izolacyjną, która jednak przepuściła wodę do swego wnętrza...

    Nie będę badał przewodu miernikiem, bo nie ma to sensu -- przewód
    stale schnie a ostateczny cios zadała wilgoć...

    Przerwany przewód najwyraźniej nie jest zbyt istotny w transmisji.
    (ale jest potrzebny do PoE)

    -=-

    http://nomad.com.pl/faq-items/poe/

    Zasilanie hybrydy było, bo świeciła LEDka zasilania -- ale być może
    niedostatecznie obfite energetycznie z uwagi na przerwanie przewodu.

    Odcięty przewód ma długość ~3 metrów.

    -=-

    > się, choć na przewodzie długości ~4 metrów (tyle pozostało po

    Łącznie od Apka do hybrydy mam więcej niż 4 m, bo do czarnego przewodu
    dodać trzeba fragment białego (~3 m) i złączkę wewnatrz mieszkania.

    Z złączka
    A Apek
    H hybryda

    = czarna skrętka
    - biała skrętka

    P zasilanie energetyczne

    H===Z---A

    > odcięciu końcówki znajdującej się za uszkodzeniami -- tych
    > uszkodzeń jest kilka, nie starczyło ;) przejechanie kątówką
    > w jednym miejscu) nie mam pełnych 100 Mb/s -- lecz ~90 Mb/S,
    > co mnie chyba zadawala.

    Symetrycznie Rx/Tx -- 90, 92, 94.5, 91,9, 95.56

    Pomiędzy hybrydami mam do 40 Mb/s RX lub Tx, co niestety
    przekłada się na rzeczywisty transfer do mnie poniżej 10 Mb/s,
    ale od ISP mam 5 Mb/s do mnie zwykle i nadzwyczajnie
    (łikend czy noc) znacznie więcej...

    Teraz mam do 8.8.8.8 aż 23 Mb/s dławione hybrydami do 6 Mb/s -- pada
    deszcz i trochę to połączenie jest rozregulowane zarówno mechanicznie
    (trzeba dokładniej/staranniej zamontować/ukierunkować hybrydę) i ustawicznie. ;)

    [ważne, że pornole można oglądać]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'