    From: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dyski z szuflady
    Date: Fri, 13 Sep 2019 23:09:07 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 13 Sep 2019 15:00:02 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d7ba551$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <m...@t...pl> :

    >Nie są widziane nawet w BIOS, więc w systemie tym bardziej żaden program ich
    >nie zobaczy.

    Osłuchaj te dyski podłączając samo zasilanie, ja mam do tego stetoskop, serio.
    Ale do tego trzeba mieć spore doświadczenie, czyli znać dzwięki, jakie powinien
    produkować dobry dysk, powinieneś wykryć "klikanie" głowic lub wariujące obroty, a to
    może coś powiedzieć o kondycji dysku(przykłady znajdziesz w internetach).
    Dziwna sprawa, od samego spoczywania w szufladzie coś takiego nie powinno mieć
    miejsca.
    Można zrobić wizualną inspekcję elektroniki z tych dysków i jakieś pomiary
    elementów(coś
    się mogło urwać, zwarcie na porcie SATA, eepromy poleciały czy coś podobnego).
    Możesz dobrać się do takiego dysku za pomocą konsoli szeregowej na porcie RS232, opis
    poleceń można odszukać w internetach.