  • Data: 2019-09-20 04:29:57
    Temat: Re: Dyski z szuflady
    Od: "Kamil" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" napisał:

    > Nie gparted, tylko użytkownik znany z zamiłowania do dłubania bez
    > zastanowienia - w tym przypadku choćby nad tym, w jakim porządku są
    > widoczne
    > dyski i partycje czy nad tym, że raz może widzieć porządek fizyczny, innym
    > razem logiczny.

    Dokładnie tak jest w przypadku np. Norton Ghost, który ustala własne nazwy i
    porządek. I nic więcej nie wiadomo. Jednak w przypadku Gparted jest inaczej.
    Widać rozmiary dysków fizycznych i na tym nowym nic nie można zrobić przed
    zainicjowaniem MBR, czy GPT. Tak, że trudno się pomylić.

    > Dla mnie jest oczywiste, że przy starcie z CD/DVD czy pendrive'a ten
    > porządek (i powiązane z nim litery czy numery) może być inny niż przy
    > normalnym uruchomieniu zainstalowanego systemu. Mało tego, jeśli jest
    > zainstalowanych więcej systemów, każdy może pokazywać inny porządek.

    > A jak ktoś bardzo dłubie, może doprowadzić do stanu, w którym tablica
    > partycji w MBR zawiera partycje wymienione w porządku innym niż ich
    > fizyczne
    > położenie na dysku. Niektóre programy mogą takiego przypadku nie ogarniać.

    "Zdolny" użytkownik może namieszać. Mogło tak być w moim przypadku.

    Pozdrawiam z szacunkiem dla Twojej wiedzy.