  • Data: 2018-01-19 18:32:20
    Temat: Re: Dziwne uszkodznie procka ?
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Jan 2018 17:16:17 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Oprócz czytania przydaje się myślenie. Nie istnieją czujniki temperatury
    > mierzące różnicę między temperaturą elementu czujnikowego (którego jakiś
    > parametr zależy od temperatury) a umowną wielkością zwaną Tjmax. Zatem
    > każdy procesor musiałby mieć element pamięciowy z zakodowaną wielkością
    > Tjmax oraz układ elektroniczny odejmujący ową zakodowaną wielkość od
    > wielkości wyczuwanej przez czujnik, by dopiero różnicę wystawić na jakiś
    > pin. Wątpię by tak było (bo była by to doprawdy zbyteczna inżyniersko
    > komplikacja) i przekonał by mnie dopiero schemat pomiaru temperatury w
> [...]

    https://www.jedec.org/sites/default/files/docs/jesd5
    1-1.pdf
    https://www.jedec.org/sites/default/files/docs/JESD5
    1-51.pdf

    Sugerujesz logiczne myślenie, więc... Bardzo często wartość bezwzględna
    jakiegoś parametru jest informacją pustą, bo dopiero w kontekście nabiera
    sensu. Wiesz np. co to jest centyl i np. dlaczego się go stosuje w
    pediatrii?
    W przypadku temp. układów sama temp. nie jest żadną wartością, dopiero jej
    powiązanie z rezystancją (zależna od temp.), napięciem i innymi zjawiskami
    fizycznymi nabiera kontekstu i sensu. Zatem logiczne jest, że lepiej
    znaleźć jakiś temperaturowy punkt X, od którego zaczynają się jakieś
    zjawiska dziać i tę wartość traktować jako punkt wyjścia a nie np. temp.
    zamarzania wody, która w układach elektronicznych nie ma żadnego znaczenia.
    I wtedy różnica temp. (delta) jest bezpośrednim współczynnikiem który się
    analizuje. W dalszej konsekwencji, gdy już masz te wszystkie delty, minima
    i maxima ustalone wystarczy dla różnych układów lub różnych warunków pracy
    tych układów ustalić tylko punkt początkowy (jedna wartość) i reszta
    zależności się przenosi wprost. A gdyby bazować na bezwzględnej
    temperaturze to wszystkie parametry byłyby inne dla każdego przypadku.
    Nie wiem czy się wystarczająco jasno wyraziłem, ale liczę na ....logiczne
    myślenie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka