    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dziwne uszkodznie procka ?
    Date: Mon, 22 Jan 2018 12:28:42 +0100
    <23gs15uai1ai.iu5eqmrpnlxk$.dlg@40tude.net>
    <p3t3i8$7gm$1@node1.news.atman.pl>
    <1o43cjlk4hmym$.uloqppydut15.dlg@40tude.net>
    <5a63beef$0$574$65785112@news.neostrada.pl>
    <1k38m1ffec0jp$.1h787ze70eqqa$.dlg@40tude.net>
    <5a651cdf$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <p44711$s1u$1@node2.news.atman.pl>
    <1qk02g3i12sss.1h6pku3heuwka$.dlg@40tude.net>

    > Ta odpowiedź mnie nie przekonuje, zwłaszcza że z uporem pomijacie
    > niektóre moje spostrzeżenia które są dla was niewygodne. Poza tym, wasze

    Przypomnę zatem te Twoje "spostrzeżenia" o których sam najwyraźniej
    zapomniałeś: "Gdy proc był obciążony w 100%, komp po paru godzinach się
    wyłączał (...) wymieniłem procka na E6300 i co? Komp działa na full
    stress do dziś, już 23 godz"

    Skoro już zrozumiałeś (w wielkich bólach), że winny był jednak zasilacz,
    to chyba możesz ten fakt logicznie połączyć z własnym wcześniejszym
    spostrzeżeniem, i wyciągnąć OCZYWISTY wniosek, że skoro po wymianie
    procesora na ZNACZNIE WOLNIEJSZY czas stabilnego działania komputera
    zwiększył się z "kilku godzin" do "już 23 godz", to znaczy że jednak
    mimo tego samego TDP na tym słabszym procesorze pobór mocy był jednak
    zauważalnie niższy.

    > rozeznanie w zakresie przepływów ciepła przez struktury a także co do
    > znaczeń niektórych wielkości charakteryzujących procki IMO pozostawia
    > sporo do życzenia i nie zmienia tego fakt że mieliście rację co do
    > sposobu pomiaru temperatury w prockach Intela, trafiło się kurze ziarno.

    ...napisał ktoś kogo nawet oficjalne materiały Intela nie przekonają że
    parametr TDP nie oznacza ani wydzielanej, ani pobieranej przez procesor
    mocy.