    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dziwny układ ładowania w komórce - rozładowanie!
    Date: Wed, 22 Oct 2014 20:04:29 +0100

    Zbynek Ltd. pisze:
    > AlexY napisał(a) :
    [..]

    > Gsmart Rey R3. Android 4.2.2. Drugi to jakiś Samsung, nie mój.

    O pierwszym nic nie wiem, jakbyś podał model drugiego to bym sprawdził
    jak się zachowuje przy małych prądach z USB.

    [..]

    > W celu?

    Będzie widać czy ładuje

    > W ciągu ostatnich dni jest na tyle ciemno, że nie jestem w stanie
    > odtworzyć sytuacji z panelem. Przy żarówce też.

    Domyślam się że nie masz bladego pojęcia o fotovoltaice, oczekujesz że
    telefon będzie się ładował pod żarówką?

    > Występowało to w specyficznych warunkach. Na tyle często, że było to 4
    > razy, na tyle rzadko, że nie jestem tego teraz w stanie powtórzyć celowo.

    To zrób układ blokujący przetwornicę przy zbyt słabym oświetleniu.

    > Ludzie tak długo nie żyją.
    > 4a) Nie mam jednolitego i zbliżonego do Słońca źródła światła.
    > 4b) Nie chcę zostawiać tel na półce na tydzień by sprawdzić ile to też
    > pochodzi tel w powtarzalnych warunkach pomiarowych, czyli z wyłączonym
    > dodatkowymi programami.
    >
    > Nie miałem dotąd możliwości sprawdzenia napięcia na aku przy tych 60% i 3%.

    Mamy myśleć za Ciebie? Skoro skarżysz się, że podpięty panel słabo
    oświetlony wyczerpuje przedwcześnie fona to domyślam się że to poniżej
    doby zajmuje? Zwłaszcza że około doby to typowy czas pracy obecnych
    smartfonów, jeśli więc bez panelu po takim samym czasie ma jeszcze coś w
    baterii to znaczy że jest jakiś problem.

    > Przy wyłączonym tel też?

    Zwłaszcza wtedy, musi uruchomić telefon, bootloader, ładowanie systemu
    itd, włącza ładowanie, spadek napięcia - aha - ładowarka odłączona -
    shutdown. O.. pojawiło się napięcie na USB no to bootup i w kółko Macieju.

    > Przy napięciu na pograniczu zadziałania tego układu wykrywania napięcia
    > 5V, wyłączony telefon nie wykazuje oznak rozpoczęcia ładowania.

    Po to potrzebujesz amperomierz, każdy telefon który w ręku miałem w
    jakiś sposób sygnalizował ładowanie jeśli był wyłączony.

    > Wyłączony tel przy prawidłowym napięciu uruchamia na krótko na
    > wyświetlaczu ikonę ładowania. Po chwili gaśnie. Podgląd na parę sekund
    > stanu naładowania dostępny jest po krótkim naciśnięciu przycisku.

    Dokładnie, powinna jeszcze świecić jakaś dioda.

    > Mój nie włącza się po podaniu 5V. Tylko na krótko wspomnianą wyżej ikonkę.

    To jest właśnie jego włączenie. Zobacz że nie pojawia się to natychmiast
    po podłączeniu ładowarki, musi załadować system, bez interfejsu.

    > Złącze z panelu nie ma zwarcia na linii danych. Na złączu z zasilacza to
    > samo.

    Sprawdź ładowarkę, najlepiej oryginalną.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html