    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dziwny układ ładowania w komórce - rozładowanie!
    Date: Wed, 22 Oct 2014 22:01:35 +0200

    Elo

    AlexY napisał(a) :
    > [..]

    > O pierwszym nic nie wiem,

    Taki niszowy wynalazek:-)

    > jakbyś podał model drugiego to bym sprawdził
    > jak się zachowuje przy małych prądach z USB.

    Samsung Galaxy S III GT-i9305

    > [..]

    > Będzie widać czy ładuje

    Miałem podpięty woltomierz na USB. Po spadku napięcia było widać, że
    ładuje.
    Prąd minimalny, przy którym zaczyna pokazywać ładowanie, przy
    włączonym tel, to ok. 0.7mA.

    > Domyślam się że nie masz bladego pojęcia o fotovoltaice, oczekujesz że
    > telefon będzie się ładował pod żarówką?

    Zgadłeś. Nie mam pojęcia. Nie wiem czym różni się prąd pochodzący z
    panela oświetlonego słońcem od tego oświetlonego żarówką. Bo że
    ładuje, to widzę.
    Przypominam, że sprawdzamy słabe warunki naświetlenia.

    > To zrób układ blokujący przetwornicę przy zbyt słabym oświetleniu.

    Chyba trzeba będzie. No nic, miałem nadzieję, że wycisnę każdy
    miliamper, nawet w niesłoneczny dzień.
    W zachmurzony dzień ładowałem bez przetwornicy, ale jak pokazywało
    się słońce, to telefon odcinał ładowanie z powodu zbyt wysokiego
    napięcia. Tak źle i tak niedobrze.

    > Mamy myśleć za Ciebie? Skoro skarżysz się, że podpięty panel słabo
    > oświetlony wyczerpuje przedwcześnie fona to domyślam się że to poniżej
    > doby zajmuje?

    Doby? 1-2 godziny!

    > Zwłaszcza że około doby to typowy czas pracy obecnych
    > smartfonów, jeśli więc bez panelu po takim samym czasie ma jeszcze coś w
    > baterii to znaczy że jest jakiś problem.

    Niezależnie od tego, czy był włączony, czy nie.

    > Zwłaszcza wtedy, musi uruchomić telefon, bootloader, ładowanie systemu
    > itd, włącza ładowanie, spadek napięcia - aha - ładowarka odłączona -
    > shutdown. O.. pojawiło się napięcie na USB no to bootup i w kółko Macieju.

    To jest prawdopodobne. Z tym, że u mnie to nie jest pełne ładowanie
    systemu, tylko najpierw logo telefonu, a potem ikonki ładowania.
    No i nie było widać rozpoczęcia procesu ładowania. Być może do tej
    karuzeli dochodziło przed pojawieniem się logo.

    > Po to potrzebujesz amperomierz, każdy telefon który w ręku miałem w
    > jakiś sposób sygnalizował ładowanie jeśli był wyłączony.

    Wspomniany tu na górze Samsung nie sygnalizował.

    > Dokładnie, powinna jeszcze świecić jakaś dioda.

    U mnie nie ma takowej. Nie wiesz, czy ładuje, czy skończył, do
    momentu naciśnięcia przycisku.

    > To jest właśnie jego włączenie. Zobacz że nie pojawia się to natychmiast
    > po podłączeniu ładowarki, musi załadować system, bez interfejsu.

    No chyba że tak to jest u mnie. Wspomniany już Samsung nie ładuje
    systemu, nie sygnalizuje :-)

    > Sprawdź ładowarkę, najlepiej oryginalną.

    Rzeczywiście, w zasilaczu oryginalnym linia danych jest zwarta.
    Jednak nie zmienia to zupełnie już opisanego zachowania telefonu.
    Mojego :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600