  • 261. Data: 2012-05-22 13:49:16
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-22 09:36, J.F pisze:

    > Ale ja o takiej sytuacji - ubieram gumiaki, wnosze na dach tone blachy,
    > pokrywam, schodze, przystawiam do sciany drabine, zaczynam rozwijac drut
    > piorunochronu powiedzmy od ziemii zaczynajac .... i czy moge na na
    > szczycie drabiny trzymajac jedna reka uziemiony drut, druga dotknac
    > nowej blachy na dachu ?

    Przecież powyżej odpowiedziałem na to pytanie.
    Możesz.

    pzdr
    bartekltg

  • 262. Data: 2012-05-22 14:35:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> wrote in message

    > To jest jakieś pomieszanie.
    > Potencjał jest względny, a napięcie to różnica potencjałów.

    Konia z rzędem jak uda Ci się to jemu wytłumaczyć :-)

  • 263. Data: 2012-05-22 14:36:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message

    > Zgadza sie. Wszak wczesniej napisales ze folia jest polaczona z ziemia
    > przez powietrze.
    >
    > Napisz tylko jak zrobic chassis niepodłączony do uziemienia (przez
    > powietrze).

    Jak zrobić chassis? Nie wiem... wygiąć z blachy? :-) O co Ci chodzi?
    Ciągle mieszasz pojęcia.

  • 264. Data: 2012-05-22 14:40:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >Przecież powyżej odpowiedziałem na to pytanie.
    >Możesz.

    Ale czy dobrze odpowiedziales ?

    kawal metalu jest umieszczony w polu elektrycznym. ladunek powinien
    sie rozplynac tak zeby zapewnic staly potencjal.
    W czasie wnoszenie w gore rozplyw nie uwzglednial ziemii, w momencie
    polaczenia z ziemia powinien nastapic stosowny przeplyw przez to
    polaczenie.
    No to kopnie.

    J.

    pzdr
    bartekltg

  • 265. Data: 2012-05-22 14:56:02
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > To tylko rozkład potencjału. Na tych 2 metrach nie ma
    > zasobu ładunku, który by mógł spłynąć po Tobie;)
    > Maszt czy człowiek, będący nie najgorszym przewodnikiem
    > zmieni powierzchnię wyznaczającą powierzchnię 'zero',
    > to zmieni rozkład pola wokoło i.. tyle;)
    >
    > Może nawet obrazek:
    > http://w44.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8nL9YRkSpWG
    >
    > Przez powietrze prąd nie płynie (a do wyładowania
    > jak podczas burzy jeszcze daleko) więc na zaburzeniu
    > pola w niezbyt dużym otoczeniu nas sprawa się kończy.
    >

    > Na cześć wiadomej osoby, ziemi i słupowi dałem potencjał 207;)

    Ta osoba to niejaki Wilson, ten od komory pecherzykowej.
    S*

  • 266. Data: 2012-05-22 15:09:53
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Mamy 2012, nie?

    > No więc nie ma racji. Mój telefon to taki "wireless telegraphy" na kilku
    > różnych częstotliwościach a do ziemi nie jest podłączony ani metalicznie,
    > ani kondensatorem.
    >
    > Z satelitami też jesteśmy w stanie się komunikować, mimo że nie mamy
    > wspólnej "masy".
    >
    > Do tego jeszcze można dodać różne transmisje w rodzaju rs845 gdzie
    > wykorzystuje się parę różnicową aby zminimalizować wpływ nierównego
    > potencjału 'ziemi' w różnych punktach.

    Marconi ma racje i fachowiec tez:
    "The use of the term ground (or earth) is so common in electrical and
    electronics applications that circuits in portable electronic devices such
    as cell phones and media players as well as circuits in vehicles such as
    ships, aircraft, and spacecraft may be spoken of as having a "ground"
    connection without any actual connection to the Earth. This is usually a
    large conductor attached to one side of the power supply (such as the
    "ground plane" on a printed circuit board) which serves as the common return
    path for current from many different components in the circuit." From:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_(electricity)

    Kazda duza powierzchnia traci ladunek jak jest zanurzona w powietrzu.

    Trzeba jej wielkosc dobrac tak aby byla pod stalym potencjalem:

    ". In electronic circuit theory, a "ground" is usually idealized as an
    infinite source or sink for charge, which can absorb an unlimited amount of
    current without changing its potential. Where a real ground connection has a
    significant resistance, the approximation of zero potential is no longer
    valid. Stray voltages or earth potential rise effects will occur, which may
    create noise in signals or if large enough will produce an electric shock
    hazard."

    Nikogo nie przekona Twoj wpis: "No więc nie ma racji. Mój telefon to taki
    "wireless telegraphy" na kilku
    > różnych częstotliwościach a do ziemi nie jest podłączony ani metalicznie,
    > ani kondensatorem."

    Jest podlaczony bo ma large conductor.
    S*

    S*

  • 267. Data: 2012-05-22 15:14:28
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > Butelkę lejdejską naładujesz z nieuziemionej baterii.

    Butelke laduje sie gdy ""With the outside surface grounded, a charge is
    given to the inside
    surface".

    S*

  • 268. Data: 2012-05-22 15:18:45
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Masa z reguły jest połączona z ziemią.
    > W przypadku telewizora przez pojemność... dlatego ekran "iskrzy"

    > Położenie folii na ekranie powoduje powstanie kondensatora.

    Nie. Kondensatorem stanie sie po polaczeniu folii z ziemia.

    >Nic nie przełazi, bo naładowany kineskop postoi kilka godzin pod tym
    >napięciem, a jak zdjąć elektronikę (bleeder) to i zdecydowanie dłużej.

    Ta czesc kineskopu ktora zawiera anode i grafitowana uziemiona powierzchnie
    zewnetrzna jest kondensatorem.
    Jak uziemisz folie to bedzie tam drugi kondensator.

    > Ten dzwonek zdecydowanie lepiej będzie działał, gdy podepniemy się pod
    > napięcie anodowe.

    Ten dzwonek dziala dzieki wiazce elektronow padajacej na ekran.
    S*

  • 269. Data: 2012-05-22 15:23:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szczepan Bialek" napisał
    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomo?ci

    >Butelke laduje sie gdy ""With the outside surface grounded, a charge
    >is given to the inside surface".

    A ty to znowu wyczytales "w tekscie zrodlowym" i myslisz ze to
    absolutna prawda ?

    J.

  • 270. Data: 2012-05-22 15:24:06
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-22 15:18, Szczepan Bialek pisze:

    > Ten dzwonek dziala dzieki wiazce elektronow padajacej na ekran.
    > S*

    Bzdura. Ten dzwonek działa dzięki dzyndzlowi. Jak go odetniesz, to
    przestanie działać.