    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: ESP na lodzie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 24 Feb 2017 01:30:20 +0100

    Dnia Thu, 23 Feb 2017 13:39:46 +0100, Maciek napisał(a):

    > Czołem,
    >
    > Czy ESP jest w stanie skutecznie pomóc w przypadku poślizgu na lodzie?
    > Jechałem sobie ostatnio rano wiochami i trafiłem na zakręt pokryty lodem.
    > Było pusto, jechałem powoli, więc specjalnie wszedłem troszkę ostrzej.
    > Samochód wpadł w piękny podsterowny poślizg. Wdepnąłem (4wd) i jakoś
    > wróciłem na tor jazdy. Natomiast działania ESP nie odczułem w ogóle.
    > Powinien w takiej sytuacji zareagować?

    Jest kilka warunków które trzeba spełnić żeby ESP zaczął coś robić, ale
    generalnie poślizg przedniej osi przy skręconych kołach powinien spowodować
    jego działanie przez hamowanie kół.

    Po tym jak wdepnąłeś, jeśli któreś z kół zaczęłoby się ślizgać będzie temu
    przeciwdziałał zmniejszając moc silnika, ewentualnie przyhamowując
    buksujące koło.

    Widzialnym objawem działania ESP jest miganie żółtej lampki na desce
    rozdzielczej.