  • 31. Data: 2019-05-04 20:13:58
    Temat: Re: Eagle PCB - jak usunąć prostokąt?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    No i tyle się naplułeś dlaczego jest lepszy a koledze dalej nie pomogłeś :)
    więc gdzie jest lepszy skoro tak trudno komuś pomóc?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2019-05-05 12:35:21
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-05-04 11:10, Janusz wrote:

    > Mnie nic nie boli, to ty się do mnie przypie..ś.

    Wygłaszasz bezpodstawne ,absolutne opinie o czymś o czym nie masz
    pojęcia. Po co ?

    > Po co ma za gówno płacić, wystarczy że sie naczytam ile ludzie mają z
    > nim problemów.

    Nie musisz.

    > Chociażby po tym wątku to widać, po co został założony?

    > Lepiej Ci?

    A Tobie lepiej ?

    Adam

  • 33. Data: 2019-05-05 12:39:04
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-05-04 20:13, Janusz wrote:
    > No i tyle się naplułeś dlaczego jest lepszy a koledze dalej nie pomogłeś :)
    > więc gdzie jest lepszy skoro tak trudno komuś pomóc?

    Nie, To Ty pojechałeś po Eaglu nawet nie zadając sobie trudu żeby
    sprawdzić.

    Żeby wyrażać radykalne opinie trzeba mieć najpierw pojęcie o czym się
    pisze i wiedzieć dlaczego.

    A kolega pytający RTFM.

    Adam

  • 34. Data: 2019-05-05 21:01:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 12:39, Adam Górski pisze:

    > Nie, To Ty pojechałeś po Eaglu nawet nie zadając sobie trudu żeby
    > sprawdzić.
    Wisi Mi i powiewa, za to Ty go bronisz jak niepodległości a kolega
    Irokez juz pewnie dawno zrobił to co chciał w kicadzie :)

  • 35. Data: 2019-05-06 07:47:27
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 21:01, Janusz pisze:

    > Wisi Mi i powiewa, za to Ty go bronisz jak niepodległości a kolega
    > Irokez juz pewnie dawno zrobił to co chciał w kicadzie :)

    Gdzie elementy tak samo układają się na górnej warstwie i dokładnie
    tak samo trzeba je przerzucić na drugą.

  • 36. Data: 2019-05-06 11:27:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-05-03 o 19:48, Adam Górski pisze:

    > A dokładniej ? W czym dokładniej jest lepszy ?

    Obejrzyj, proszę, dwa pierwsze filmiki i powiedz, czy Eagle to ma.

    http://kicad-pcb.org/discover/pcbnew/

    Te filmiki sprawiły, że ponad rok temu w ogóle zainteresowałem się KiCadem.
    Nie znam w ogóle Eagle, nigdy nawet nie zajrzałem na jego stronę. Pytam,
    aby po prostu wiedzieć.

    Pod KiCadem zrobiłem dotychczas jedną płytkę (pod wersją 4.0.7 - prawie
    rok temu).
    Powoli przygotowuję sobie bazę aby się przenieść ze starego Protela 3
    (prawie DOS-owego) na KiCada.
    Jak wprowadzili 5.0.0 to myślałem, że już zacznę używać, ale było kilka
    błędów więc czekałem na 5.0.1. Jak wypuścili 5.0.1 to od razu napisali,
    że jest jakiś poważny błąd więc wkrótce będzie 5.0.2 - poczekałem.
    Przy 5.0.2 (nie chce mi się sprawdzać - chyba grudzień) zacząłem na
    poważnie tworzyć swoje biblioteki. Odkryłem, że w wersjach nocnych
    (zmierzających do 5.1.0) zarządzanie biblioteką symboli jest znacznie
    zmienione na lepsze. Więc zacząłem używać nocnych wersji czego skutkiem
    było raportowanie przeze mnie zauważonych błędów.
    Pojawiło się 5.1.0. Niestety miało trochę błędów więc postanowiłem
    poczekać na 5.1.1. W 5.1.1 był jakiś błąd który zauważyli natychmiast po
    wypuszczeniu tak, że nawet nie pojawiła się oficjalna wersja 5.1.1 dla
    Windows. Pod koniec kwietnia pojawiła się wersja 5.1.2 z którą
    przypuszczam zacznie się (powoli) moje normalne używanie KiCada.

    Dziś jak włączyłem komputer to odczytałem 7 maili z 1 maja dotyczących
    zgłoszonych przeze mnie błędów - że któreś tam zostały poprawione, że
    zmienili moje oczekiwanie 2 zestawów kolorów na 4 zestawy, że odłożyli
    to do wersji 6.
    Nie wiem, czy te poprawione to znaczy, że będzie w 5.1.3 czy dopiero w 6.
    Wersji 6 można się spodziewać za 2..3 lata. Wersja 6 zmieni format
    bibliotek symboli - będą zapewne problemy z przechodzeniem z 5 na 6.
    P.G.

  • 37. Data: 2019-05-06 11:40:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 07:47, ww pisze:

    > Gdzie elementy tak samo układają się na górnej warstwie i dokładnie
    > tak samo trzeba je przerzucić na drugą.
    Aby to zrobić najeżdżamy kursorem na element i klikamy F :)

  • 38. Data: 2019-05-06 11:41:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-05-03 o 10:48, Elektrolot pisze:

    > Elementy zawsze wstawiane są na TOP. Jeśli chcesz aby był na bottom to
    > wybierz Edit->Mirror i kliknij ten element.

    Genialne dobranie nazwy do funkcji.
    Prawie 20 lat temu moja żona (nie elektronik) robiła pierwszą swoją
    płytkę w Protelu.
    Miała zawierać 8 pętli prądowych. Zażyczyłem sobie aby kolejność pinów w
    terminal blokach była odpowiednio taka sama w 4 pętlach wychodzących z
    płytki na prawo i na lewo. Oznaczało to, że zaprojektowaną pętlę (to nie
    był banalny schemacik bo chodziło o to, aby zniwelować efekt Millera w
    tranzystorze transoptora) można skopiować 3 razy, ale nie można po
    prostu obrócić aby uzyskać pozostałe 4 pętle.
    Skorzystanie z funkcji 'Mirror' pozwoliło spełnić moje wymaganie.
    Kontrola poprawności płytki nie zgłaszała błędów - nie zauważyłem tego
    mirror i musieliśmy montować SOT23 i transoptory 'na plecach' :)
    P.G.

  • 39. Data: 2019-05-06 12:27:55
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > Wersji 6 można się spodziewać za 2..3 lata. Wersja 6 zmieni format
    > bibliotek symboli - będą zapewne problemy z przechodzeniem z 5 na 6.

    Wyrównywanie długości ścieżek wyglada lepiej w KiCadzie niż w Eaglu ( w
    eaglu też istnieje ). W obu cadach nie jest idealne.

    Interactive router. Podobna funkcjonalność.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 40. Data: 2019-05-06 12:46:12
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > Nie znam w ogóle Eagle, nigdy nawet nie zajrzałem na jego stronę. Pytam,

    Tutaj proszę króciutki film reklamowy z Eagla

    https://www.autodesk.com/products/eagle/overview#

    Pozdrawiam

    Adam Górski