  • 31. Data: 2014-02-12 20:24:34
    Temat: Re: Egzergia
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 12 lutego 2014 16:49:43 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

    > A gdyby tak jeszcze stacja miala jedna strone zawsze "odsloneczna", to
    >
    > radiator mozna zabudowac na jej korpusie.

    Satelity dzialajace blisko Slonca mialy dookola korpusu petle
    z rur cieplnych przerzucajacych cieplo na zimna strone.

    WM

  • 32. Data: 2014-02-12 21:37:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    No przecież piszę o rurce ciepła. To miedziane w tym na procesorze jest wypełnione
    jakimś alkoholem, czy czymś takim.

  • 33. Data: 2014-02-12 21:39:38
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    WM wrote:

    > Inzynierowie nie maja swiadomosci jak przydatna moze byc analiza
    > egzergetyczna.
    > A to oni wlasnie, a nie fizycy maja glowny wplyw na racjonalne
    > gospodarowanie energia.
    > Dlatego dziwie sie dlaczego spotyka mnie taki zaskakujaco zaciekly
    > opor,
    > przy probie pokazania korzysci plynacych z analizy egzergetycznej.
    > Poza tym nikogo nie zmuszam do czytania moich postow.
    >
    > WM

    być może rozpocząłeś od środka tematu zamiast od jakiegoś
    wprowadzenia, nawiązania do rzeczywistości (naszej oczywiście), a
    czytam go bo jest ciekawy mimo, że obecnie brak możliwości
    wprowadzenia tematu w życie

    jeffrey

  • 34. Data: 2014-02-12 22:22:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Tylko że rurka ciepła bez grawitacji to desperacja. Gdyby nie musiało to być lekkie,
    to pełny pręt przeniesie pewnie więcej ciepła niż taka rurka.

  • 35. Data: 2014-02-12 22:30:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Inżynier to takie zwierzę które poza pięknem teoretycznych rozważań widzi też
    ograniczenia techniczne. W naszym świecie sferycznych krów nie ma...

  • 36. Data: 2014-02-13 19:33:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 12 lutego 2014 22:30:57 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Inżynier to takie zwierzę które poza pięknem teoretycznych rozważań widzi też
    > ograniczenia techniczne. W naszym świecie sferycznych krów nie ma...

    Podobnie jak nie istnieja idealnie rowne drogi,
    ale to nie powod, do zwalania winy na klimat i zbyt wysokie koszty.
    Ktos powinien pomyslec o kosztach spolecznych.
    Nie powinno sie zyc wedle zasady: po nas chocby potop.

    WM

  • 37. Data: 2014-02-13 19:34:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 12 lutego 2014 22:22:30 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Tylko że rurka ciepła bez grawitacji to desperacja. Gdyby nie musiało to być
    > lekkie, to pełny pręt przeniesie pewnie więcej ciepła niż taka rurka.

    Rurki cieplne uzywane w kosmosie transportuja ciecz kapilarnie,
    dlatego brak grawitacji nie jest tu problemem.

    Mozna zreszta podobna rurke tanio kupic w internecie.
    http://www.conrad.pl/Heatpipe-Gelid-CP-S6100-01.htm?
    websale8=conrad&pi=188929&ci=SHOP_AREA_27808_0205081
    &otp1=tablink2

    Rurka ma 6mm srednicy i 100mm dlugosci.
    Ta akurat transportuje do 35Wat przy roznicy temperatury 5 stopni.
    Nie znajdziesz materiału o tak duzej przewodnosci cieplnej.

    WM

  • 38. Data: 2014-02-13 20:09:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 18:34:46 UTC użytkownik WM napisał:

> [...]
    >
    > Ta akurat transportuje do 35Wat przy roznicy temperatury 5 stopni.
    >
    > Nie znajdziesz materiału o tak duzej przewodnosci cieplnej.

    W grawitacyjnych rurakch w radiatorach do procesorów AMD wystarczą takie dwie (ale
    znacznie dłuższe) żeby przenieść 220W. Zrób tą ze swojego linku dłuższą (100mm to
    raczej niezbyt przydatna ciekawostka) i moc radykalnie spadnie. Myśmy w Klimorze 15
    lat temu robili dowolnie długie na grube kilowaty. A to już żadna nowość była, nie
    wiem kiedy oni to tam zaczęli robić, pewnie jeszcze za komuny.

  • 39. Data: 2014-02-13 20:54:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 18:33:02 UTC użytkownik WM napisał:
    > Podobnie jak nie istnieja idealnie rowne drogi,
    > ale to nie powod, do zwalania winy na klimat i zbyt wysokie koszty.
    > Ktos powinien pomyslec o kosztach spolecznych.
    > Nie powinno sie zyc wedle zasady: po nas chocby potop.

    O, jakieś żale się leją :-)
    Słyszałeś o prawie Parkinsona? To miał być żart, a okazało się że doskonale opisuje
    rzeczywisty świat. Nie ma po co się ciskać, lepiej wyluzować. Proponuję trochę jogi.

  • 40. Data: 2014-02-14 20:46:13
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 20:54:10 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > O, jakieś żale się leją :-)
    >
    > Słyszałeś o prawie Parkinsona? To miał być żart, a okazało się że doskonale
    > opisuje rzeczywisty świat. Nie ma po co się ciskać, lepiej wyluzować.
    > Proponuję trochę jogi.

    Daruj sobie takie swiatle rady.

    Slyszales o efekcie Giulianiego?
    Udawanie, ze nie widzi sie zaczepek niestety rozzuchwala.
    Chamstwu i drobnomieszczanstwu nalezy przeciwstawiac się silom i godnosciom osobistom
    :)