    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Elektryk po dunsku
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 20 Oct 2018 19:17:35 +0200

    Dnia Sat, 20 Oct 2018 09:15:56 +0200, Shrek napisał(a):

    > Wybacz - rozumiem każde pojedyncze słowo, ale całości już nie;)

    Taki przyklad - generator Wiena

    https://de.wikipedia.org/wiki/Wien-Robinson-Br%C3%BC
    cke

    sorry po niemiecku, ale po angielsku nie ma takich ladnych obrazkow.

    Ostatni jest najlepszy. R1C1R2C2 to filtr Wiena, reszta to wzmacniacz
    o wzmocnieniu ok 3.
    Sprzezenie jak najbardziej dodatnie. A generuje.
    Czemu generuje, a nie zakleszcza sie ? IMO - C1 winny.

    Dalej jest pytanie czemu amplituda nie narasta w nieskonczonosc ...
    tu akurat regulacja wzmocnienia winna, diody D1 i D2, czasem zarowka
    (lepsza), a przy ich braku ... napiecia zasilania nie przeskoczy.
    I to jest to "nadrzedne ujemne sprzezenie zwrotne".

    https://www.youtube.com/watch?v=hhZtbXu03rU

    > No własnie - a podobno w kwesti modeli klimatu jest wszystko jasne i
    > wyjaśnione. Więc?

    > Może. Dalej poszukuję sprzężenia ujemnego, które stabilizowałoby układ.

    Bilansu mocy nie przeskoczy. Gdzies tam dojdzie do granicy efektu
    cieplarnianego.

    J.