  • Data: 2018-11-02 14:29:40
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 2 Nov 2018 14:05:50 +0100, J.F.

    > Mowiac szczerze, to jest dziwne.
    > W trasie ICE ma nienajgorsza sprawnosc, a z kolei
    > ta elektryczna czy polelektryczna skrzynia dosc kiepska.

    W OL PHEV jest CVT a i tak silnik głównie zasila prądnice a pracują
    elektryki, chyba że jest w trybie dużej mocy albo kompletnego braku prądu w
    aku, to się wtedy ICE podpina bezpośrednio pod koła.

    > No chyba ze ... te 120 wymaga powiedzmy 20kW, akurat niezbyt wydajny
    > punkt pracy silnika, a hybryda go przemiennie wylacza i zalacza -
    > biorac 40kW na ladowanie baterii ... pulsowała tak ?

    Z pewnością ICE po odpaleniu chodzi na wyższych obrotach niż jałowe, więc
    podejrzewam że odrazu wchodzi na poziom w którym silnik jest
    najsprawniejszy. To samo jak sięzada ładowanie, albo skończy się energia w
    bateriach. ICE chodzi na wyższych obrotach, jest w stanie napędzać auto i
    jeszcze ładować akumulator (znacznie szybciej niż ze standardowej ładowarki
    230v co to ma maksymalnie 3,5kW). Ogólnie problem z tymi obserwacjami mam,
    bo auto jest bardzo mocno wyciszone.

    > Benzynka dawno nie jechalem ... ale 12/100 przy 120
    > to chyba za duzo jak na nowoczesny silnik ?

    Ale widziałeś Ty Outlandera? :P To wysoki kloc. Poza tym na trasie był
    dodatkowo box, 4 osoby i bagaże z nartami na pokładzie. Z drugiej strony
    poza oporem z boxa to masa PHEV przez akumulatory pewnie jest zbliżona do
    tamtego w stanie załadowanym, więc... Dlatego zaznaczyłem, że rzetelny
    wynik podam w lutym, gdy wrócę z Włoch, jadąc w identycznej konfiguracji
    co w zeszłym sezonie.

    --
    Pozdor
    Myjk