    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 03 Nov 2018 15:14:26 GMT

    On Sat, 03 Nov 2018 16:02:01 +0100, Shrek wrote:
    > Ja mogę powiedzieć na przykładzie tego samego samochodu. Palił 10 Pb na
    > 100 w mieście gazu pali 14. Po dzisiejszych cenach (proporcje się nie
    > zmieniają i LPG jest w przybliżeniu 1/2 Pb95) wychodzi 50 z kawałkiem
    > PLN na 100km albo 35 PLN na LPG. W praktyce wyjdzie więcej bo jak
    > jeździłem na PB do dopiero się uczyłem a teraz jeżdzę zdecydowanie
    > szybciej. Do tego trzeba dodać chyba 50 dyszek więcej za przegląd i ze
    > stówkę na benzyne na podpałkę. Raz na pięć lat wymiana reduktora i
    > wtryskiwaczy jakieś 300PLN. Więc finalnie będzie między 30 a 40% w
> [...]

    No właśnie dokładnie na to miałem zwrócić uwagę. Też mam samochód na gaz
    (fabrycznie), ale przed następną kontrolą raczej zlikwiduję, bo w
    ostatecznym rozrachunku nie wychodzi jakoś niezwykle korzystnie. Gaz
    teraz po 0.87 Eur, więc niby dużo taniej niż SP95 (1.55 Eur), ale
    samochód gazu pali więcej bo ok. 18l/100, jest wyczuwalnie słabszy,
    wymaga specjalnych (dodatkowych, nie tak tanich) kontroli i szybciej
    upala świece (które, dla wersji GPL, są 5x droższe od tych zwykłych
    benzynowych). No i tankowanie gazu musi odbywać się na stacji, a ja z
    reguły tankuję w domu. Przy dużych przebiegach to się pewnie może
    opłacać, ale dla moich 6000 km rocznie to lichy interes.

    Mateusz