  • 11. Data: 2011-09-22 14:25:57
    Temat: Re: Fani 4 kółek
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-09-2011 14:14, kamil pisze:

    > Show jest mocno abstrakcyjny, bo jak zauważyłeś - zarobek mizerny jak na
    > ilość włożonej pracy, gdybym miał się tydzień narobić po łokcie dla paru
    > stówek, to już prędzej przeszedłbym na jakiś zasiłek dla bezrobotnych. ;)

    No właśnie, widocznie swoje koszą za wyprodukowanie programu i mogą się
    pobawić ;)

    > W kwestii uczciwości i podejścia handlarzy i klientów nie
    > wybrzydzających z miernikami, sprawa jest banalnie prosta.
    > 1. Każdy zgłoszony wypadek jest rejestrowany i wpisany w dowód
    > 2. Każdy wypadek naruszający strukturę - auto do kasacji z możliwością
    > sprzedaży wyłącznie na części
    > 3. Przebieg wbijany w przegląd
    > 4. Koszty naprawienia powypadkowego trupa przekroczą jego wartość.
    > Kroki 1-3 są banalnie proste do wprowadzenia i od lat nie mogę się
    > nadziwić, co też powtrzymuje przed tym polski rząd.

    Co do wbijania do dowodu wypadków, to może to być nieco problematyczne w
    przypadku samochodu importowanego "w kawałkach" i wyklepanego przed
    zarejestrowaniem. Jeśli chodzi o wbijanie przebiegów przy badaniach
    technicznych i jakiś sensowny dostęp do bazy danych, to sam nie jestem w
    stanie zrozumieć dlaczego to jeszcze nie funkcjonuje jak powinno. TU
    powinny mieć też możliwość i obowiązek wbijać informację o likwidowanych
    szkodach do tej bazy.. jak jej tam CEPIK.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2011-09-22 14:27:05
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    > 1. Każdy zgłoszony wypadek jest rejestrowany i wpisany w dowód

    LOL Gdzie taką bzdurę usłyszaleś?

    > 2. Każdy wypadek naruszający strukturę - auto do kasacji z możliwością
    > sprzedaży wyłącznie na części

    Owszem. Samochód na żyletki. Do sprasowania niewiele zwykle zostaje bo jak
    postoi na szrocie to polskie i litewskie hieny co sie da rozszabrują.

    > 3. Przebieg wbijany w przegląd

    Przebieg rejestrowany na przegladzie. Przy czym przegląd nie polega na tym
    co u nas. To nie wizyta u pana Józka.

    > 4. Koszty naprawienia powypadkowego trupa przekroczą jego wartość.

    Zwykle tak jest, że naprawy powypadkowe nie sa opłacalne. Powszechnie
    korzysta sie z ubezpieczenia. (Zresztą wielką sensacją w Polsce jest pożar
    samochodu - tam jest to zwykle zdarzenie. Prawie darmowa opcja ubezpieczenia
    Fire&Theft zalatwia sprawe. Nie możesz sprzedac samochodu - wywieź go na
    odludzie i spal.

  • 13. Data: 2011-09-22 14:34:45
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Ogląda ktoś na Discovery "Wheeler Dealers"?:)
    > Picują te auta niczym nasi niektórzy handlarze, tylko że ci narobią się
    > dla zarobku 300-500 GBP ;) Ostatnio do Lexusa LS400 montowali żarniki
    > xenonowe (żeby podnieść wartość samochodu), oczywiście zamiast zwykłych
    > żarówek - do zwykłego reflektora. W UK to widać żaden wstyd ;-)
    >

    > Pozdrawiam
    > Paweł

    Pracowalem przez kilka lat w takiej firmie. Faktycznie z różnych względów do
    Polski nie da się tego przeszczepić. Program jest fajny ale niestety nie
    wszystko sie w nim mowi: szczególnie w zakresie rozliczeń co ile kosztowało.
    Podają ceny części, samochodu, lakierowania, ale nigdy samej robocizny.
    Program adresowany jest do majsterklepków co sami sobie dłubią ale
    wiekszości rzeczy tam pokazanych przecietny Brytyjczyk nie zrobi. Koszty tez
    nie obejmują materiałów takich jak oleje, smary czy koncowego valetingu auta
    (mycie, woskowanie, polerowanie, picowanie) ktory sam kosztuje kilka setek
    funtów. Nie wspomne już o innych kalkulacjach - energia elektryczna,
    warsztat, narzędzia, telefony, rozjazdy. Jak to wszystko policzyc i dodac do
    ogólnej sumy to do interesu jeszcze spooooro dokladaja. No ale to program o
    naprawie samochodow we wlasnym zakresie, a nie o ekonomii prowadzenia
    warsztatu w warunkach gospodarki rynkowej.

    hk

  • 14. Data: 2011-09-22 14:36:46
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/09/2011 13:27, Heinzkalter wrote:

    > LOL Gdzie taką bzdurę usłyszaleś?

    Nie lol, tylko 7 lat już tu mieszkam i jeżdżę, kategorie A-D są wbite w
    logbook, A i B nie sprzedasz już jako jeżdżący samochód.

    > Przebieg rejestrowany na przegladzie. Przy czym przegląd nie polega na
    > tym co u nas. To nie wizyta u pana Józka.

    Przebieg rejestrowany i ZAPISYWANY w dokumentach przeglądu. Kupujący
    widzi, co bierze. Niestety sprawdzenie HPI nie zawsze pokaże przegląd,
    ale jeśli ktoś kupuje auto w którym całą historię pies zjadł, to już sam
    sobie winien.

> [...]
    > pożar samochodu - tam jest to zwykle zdarzenie. Prawie darmowa opcja
    > ubezpieczenia Fire&Theft zalatwia sprawe. Nie możesz sprzedac samochodu

    Powszechne może w jakiś socjanych blokowiskach, nie spotkałem jeszcze
    normalnego człowieka, który brałby to wogóle pod uwagę, to raz.

    Dwa, że ubezpieczalnia odrobi to sobie w wyższej składce na kolejny rok.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 15. Data: 2011-09-22 14:40:05
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/09/2011 13:25, DoQ wrote:

> [...]
    > przypadku samochodu importowanego "w kawałkach" i wyklepanego przed
    > zarejestrowaniem. Jeśli chodzi o wbijanie przebiegów przy badaniach

    Nie pozwalać na rejestrowanie samochodów przywiezionych w kawałkach też
    pewnie by można..

> [...]
    > powinny mieć też możliwość i obowiązek wbijać informację o likwidowanych
    > szkodach do tej bazy.. jak jej tam CEPIK.

    I tak to działa na wyspach, za kilka funtów wklepiesz sobie numer
    rejestracyjny samochodu i dostaniesz całe info. Ilu właścicieli, jak czy
    miał stłuczki, czy był kiedyś skradziony itp.

    CEPIK przecież jest, poszło na to sporo z państwowej kasy, pytanie po
    co, skoro przeciętnemu Kowalskiemu nie służy do niczego?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 16. Data: 2011-09-22 14:44:32
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-09-2011 14:40, kamil pisze:

    > CEPIK przecież jest, poszło na to sporo z państwowej kasy, pytanie po
    > co, skoro przeciętnemu Kowalskiemu nie służy do niczego?

    Dokładnie. Tym bardziej, że nikt nie mówi o tym, że ma być darmowe -
    niech kosztuje z 15PLN, a na pewno zarobi na utrzymanie systemu.
    Przebieg czy informacje o naprawionych szkodach żadną chronioną
    tajemnicą być nie powinny.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 17. Data: 2011-09-22 14:48:50
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    siedem dni to moze i tam mieszkasz...

    Niemniej jednak - mimo bzdur które wypisujesz - system rejestracji,
    ewidencji szkód, przegladow technicznych i ubezpieczen samochodow powinien
    być implementowany do Polski - to faktycznie ukrociloby wiele naduzyc.
    Niestety Polska to nie UK - tu rządzi lobby producentow tablic i innych
    darmozjadow żerujacych na kierowcach - ale to szeeeroki temat

    hk

  • 18. Data: 2011-09-22 14:50:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/09/2011 13:48, Heinzkalter wrote:
> [...]
    > naduzyc. Niestety Polska to nie UK - tu rządzi lobby producentow tablic
    > i innych darmozjadow żerujacych na kierowcach - ale to szeeeroki temat

    Byłbym wdzięczny za wskazanie tych konkretnych bzdur, bo kilkanaście
    samochodów już kupiłem, od wozideł za tygodniówkę po warte nieco więcej
    i mogę śmiało powiedzieć, że co nieco o tym systemie wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 19. Data: 2011-09-22 14:54:06
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    , bo kilkanaście
    > samochodów już kupiłem, od wozideł za tygodniówkę po warte nieco więcej i
    > mogę śmiało powiedzieć, że co nieco o tym systemie wiem.

    No to twoja wiedza jest bardzo mizerna jak na takie doświadczenie. Dziel się
    nią z kolegami w kolejce po socjal.

    hk

  • 20. Data: 2011-09-22 14:56:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 14:34:45 +0200, Heinzkalter napisał(a):

> [...]
    > Program adresowany jest do majsterklepków co sami sobie dłubią ale
    > wiekszości rzeczy tam pokazanych przecietny Brytyjczyk nie zrobi. Koszty tez

    Oni mają płacone za program, dłubacz kasę oszczędza na robociźnie.
    To co przeciętny brytyjczyk może zrobić by cię bardzo zdziwiło, wyjazd to
    może ekstrawagancja, ale poszukaj fotek z przeciętnego brytyjskiego zlotu
    motoryzacyjnego. I broń boże nie porównuj z fotkami z polskich zlotów,
    psycholodzy mogą sobie nie poradzić z taką traumą.

    > nie obejmują materiałów takich jak oleje, smary czy koncowego valetingu auta
    > (mycie, woskowanie, polerowanie, picowanie) ktory sam kosztuje kilka setek

    za kilka setek to można mieć łącznie z lodem zrobionym przez trzy murzynki.
    Pełny pic kosztuje 20-30 funtów w zależności od miejsca. Zakładając, że
    środek jest robiony w warsztacie, to resztę mozna mieć poniżej 10.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.