  • 81. Data: 2019-04-12 10:46:55
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    > Więc jakby co, to nie ja zadaje, tylko ktoś inny

    Nie od dziś wiadomo, że
    kierowcy czasem jeżdżą na podwójnym gazie,
    a elektrycy montują na podwójnej fazie :)

  • 82. Data: 2019-04-12 13:55:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Już chadzałem do klopa na spaw slysząc to w polskich rozmowach.

    Ale u Anglikow to slowo wieloznaczne :-)

    >Chętnie zapoznam się z definicją, ale każdego niezaleznie (aby nie
    >wpływali na siebie, niesugerowali (się)), aby dobrać jakieś słowo.
    >Skloniłbym się do pozostawienia pod takim warunkkiem (nie, nie będę
    >dyktowac, rzucę propozycje), że jakoś ogarnie się brzmienie i
    >pisownię, tego wyrazu, ay nie brzmiał jak czkawka teściowej.

    taka
    -pozytywna cecha,
    -cecha warta podkreslenia,
    -chyba troche mniej niz "zaleta" ..

    >Elektron istnial wcześniej, to bursztyn.

    A co to za francuszcyzny - bursztyn to bursztyn, a nie zaden elektron
    :-)

    Pardon, przeciez to zapozyczenie z niemieckiego, u nas to chyba jantar
    :)

    >Newsy - to nieco naduzycie ale "z bolem serca" przyjmuję,
    >klasyfikujac takie użycie, jako określenie zastosowania i użycia w
    >pewien odrebny, okreslony sposób "wiadomości-nowości".
    >Uważam, że to, co ja wlaśnie piszę, nie musi, a nawet, po naszemu/"po
    >polskiemu" nie jest niusem/newsem, jest wiadomością.

    No to jeszcze musisz przetlumaczyc "usenet" :-P

    >...to pech "Houston, mamy problem"...
    >No wlaśnie, wykluczliśmy chyba "feature" (no, jak ktoś musi,niech nie
    >spolszcza pisowni i może ujmuje w cudzzysłów?) jako element wspólny z
    >"wada".

    no ba - jakbys od poczatku kupil gniazdko z ficzerem łatwego
    wylatywania, to bys nie musial narzekac na pech :-)

    Nawiasem mowiac - sa takie do telefonow.
    Krociutka wtyczka z niewiele wystajaca czescia ... i na kablu druga
    czesc zlacza, z magnetycznym zatrzaskiem.
    Odporne na upadki i szarpniecia kabla.

    >Właściwość, rozwiazanie, cecha, nie musi być zaletą.
    >"przephaszam za pahdą", ale mam pierdolca na tym punkcie, winię o to
    >szkołę, która srała uczniom do głów literaturą, aż się można było
    >porzygać, a nie nauczyła ropoznawania jej treści, nie nauczyła
    >wypowiadać sie o niej ladnie, gramatycznie, bączyła takie tam
    >pierdolenia typu "co poeta mial na mysli", itd.

    https://edukacja.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/59
    5561,egzamin-gimnazjalny-fraszka-sztaudynger-pytania
    -zadanie.html

    Starzeje sie ... zajelo mi to pare minut :-)

    >PS dobrze, że piszemy "weekend",a nie lykend, czy likend, łikęd,
    >itd...

    Softłer, hardłer .... dżojstik, interfejs ...

    >Przepraszam za literowki, ale mam chu... klawiaturę w tej parodii
    >laptopa, jaką jest Kiano Slimnote 14.2, poza tym palce po choorobie
    >mam jeszcze

    Kiano Chudanotka :-P

    J.

  • 83. Data: 2019-04-27 19:28:23
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    d...@w...pl pisze:

    > Ojojoj, tak się sam publicznie zaszkalowałem, ale głowa mnie boli.
    >
    > Inna sprawa, że faza podobno powinna być po lewej?

    Teoretycznie. Powiedz to producentom podwójnych gniazd w układzie
    pionowym - żeby spełnić ten wymóg, musieliby na krzyż przewodami złącza
    spinać, a to kasa...

    --
    Darek

  • 84. Data: 2019-04-27 19:31:04
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik drutkow napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W swietle podwojnych gniazdek ... nie powtarzaj glupot.

    Nie powtarza głupot. _Powinna_. A Ze w niektórych podtynkowych
    podwójnych gniazdkach nie chce - taka karma.

    --
    Darek

  • 85. Data: 2019-04-27 19:35:14
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Tak, ale tylko jak dotkniesz palcem punktu z tyłu śrubokręcika.
    > Neonówka w środku potrzebuje bardzo małego prądu aby świecić i
    > pojemność/upływność ciała do ziemi wystarczy aby wystarczający prąd
    > popłynął.
    > P.G.

    Żadna upływność ciała - możesz się zaizolować jak chcesz - i tak świeci.
    Pojemność wystarcza.

    --
    Darek

  • 86. Data: 2019-04-27 20:16:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 19:31:04 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał(a):
    oglegroups.com...

    > Nie powtarza głupot. _Powinna_. A Ze w niektórych podtynkowych
    > podwójnych gniazdkach nie chce - taka karma.

    Darku, ale w tych podwojnych ... w obu gniazdkach po lewej, jesli
    elektryk tak podlaczyl :-)

    J.

  • 87. Data: 2019-04-28 13:59:23
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Ilona" napisał:

    > Jak by nie 'paczeć', to którys bolec jest na górze :)

    Mój bolec jest na dole, czyba, że stanę na głowie.

    pzdr

  • 88. Data: 2019-04-29 02:01:13
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-28 13:59, Kamil wrote:

    > Mój bolec jest na dole, czyba, że stanę na głowie.

    Znaczy, że masz niezgodnie z zaleceniami europejskiej normy.

    //a jak przekroje przewodów?

  • 89. Data: 2019-04-29 08:30:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 30 marca 2019 13:14:17 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

    > Za to się powinno odcinać elektrykowi prawą rękę.
    >
    > Martwi mnie tylko to ostatnie ,,nie wiem gdzie". Czyżbyś odkrył wadę w
    > instalacji i przeszedł nad nią do porządku dziennego?
    > Ja bym tego tak nie zostawił.

    to nie jest wada tylko oszczędnosc. Przepisy każą na sufit dać równiez przewód
    ochronny. Wiec leci tam L N i PE. Ale potem żona uzyszkodnika życzy sobie zeby
    podłączć żyrandol na dwa klawisze, i osobno zapalane żarówki. Wtedy ten PE przepina
    się aby robił za drugi przewód L. A kolory zostają i mozna sie zdziwić.
    Bo tak na bogato to na sufit powinny isc przewody 4x1,5. Ale zwykle nie idą, bo PE
    często i tak nie ma gdzie podłączyć.

    b.

  • 90. Data: 2019-04-29 09:55:03
    Od: ń <k...@t...sie>

    Spokojnie spełnią, kiedyś u jednego z naszych krajowych producentów nazywało to
    się"czeska norma".
    Poza tym dlaczego gniazdko podwójne ma mieć bolce 'ku sobie"?
    BTW kiedyś polskie wtyczki kątowe miały otwór na bolec po stronie odchodzącego kabla
    (w którym roku +/- to zmieniono?)

    -----