    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Film poklatkowy
    Date: Fri, 18 May 2018 14:48:35 +0200

    W dniu 2018-05-11 o 02:39, Marcin Debowski pisze:

    > Mam np. takiego Olympusa TG-2, który potrafi tylko 60/30fps. Pozostały
    > sprzet to w większości 50/25fps. I jak to teraz porządnie razem
    > zmontować bez utraty jakości? Tańsze programy po prostu pominą co którąś
    > klatkę. W scenach z płynnym, powolnym ruchem będzie to koszmar.
    >
    > Ostatni raz sprawdzałem z 5 lat temu, ale było dostępne oprogramoanie
    > robiące takie rzeczy. Kosztowało sporo (kilkaset $ i w górę). Z bardziej
    > przystepnych, jedyny, który jakoś sobie (podobno) z tym radził, to
    > Applowski Compressor, dostepny wyłącznie na OSX a i z nim nie udało mi
> [...]

    Do konwersji fps używałem AviSynth z różnymi pluginami. Przerabiałem
    stare filmy z kamery PAL z 576i50 (576 linii, 50 obrazów na sekundę
    z przeplotem - czyli każdy z 50 ma połowę linii) na 720p60 (720 linii,
    w każdym obrazie wszystkie linie).

    Przykłady wysłane na YT (trzeba upewnić się, że wyświetla w trybie 720p60):
    https://youtu.be/AjYxHfMZJaU
    https://youtu.be/tHiLMcznuR4

    Konwersja jest staranna, tzn. najpierw usuwa się przeplot uzyskując 576p50,
    potem interpoluje się 50 fps do 60 fps przez wykrywanie ruchu obiektów
    i generowanie brakujących ramek (ruchome obiekty są na tych wygenerowanych
    kadrach w pozycjach pośrednich), potem skaluje się do 720 linii (inaczej
    YouTube zmniejszy obraz do 480 linii). Jest to czasochłonna operacja,
    trwa nawet kilka razy dłużej niż przerabiany film.

    P.