  • Data: 2018-05-13 00:19:34
    Temat: Re: Film poklatkowy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> writes:

    > Mam np. takiego Olympusa TG-2, który potrafi tylko 60/30fps. Pozostały
    > sprzet to w większości 50/25fps. I jak to teraz porządnie razem
    > zmontować bez utraty jakości? Tańsze programy po prostu pominą co którąś
    > klatkę. W scenach z płynnym, powolnym ruchem będzie to koszmar.

    Owszem, to jest problem i w gruncie rzeczy nie da się go naprawdę dobrze
    rozwiązać.
    Jakimś rozwiązaniem jest zmiana parametrów w locie, ale nie wszystkie
    urządzenia / programy radzą sobie z tym. Gorzej, jeśli trzeba
    wyprodukować coś w wersjach 25 i 30 FPS. Z drugiej strony, sprzęt
    120 FPS (jakiś) jest dostępny od pewnego czasu, da się z tego ładnie
    zrobić 25p (24p z lekkim rozciągnięciem i audio pitch correction) oraz
    30p.

    > Ostatni raz sprawdzałem z 5 lat temu, ale było dostępne oprogramoanie
    > robiące takie rzeczy. Kosztowało sporo (kilkaset $ i w górę). Z bardziej
    > przystepnych, jedyny, który jakoś sobie (podobno) z tym radził, to
    > Applowski Compressor, dostepny wyłącznie na OSX a i z nim nie udało mi
    > się uzyskać aż tak zadawalających wyników.

    Zasadniczo cena nie gra tu wielkiej roli, bo to kwestia teoretyczna -
    nie ma naprawdę dobrego algorytmu dla ogólnego zastosowania.
    --
    Krzysztof Hałasa