    Subject: Re: Filozoficznie
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <4...@g...com>
    <5be31838$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <XRJED.395844$fw.317451@fx04.ams1>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 8 Nov 2018 09:40:11 +0100

    > Mam trochę wątpliwości czy rozważania w oparciu o genetykę mają sens ze
    > względu na dynamikę i charakter obecnych zmian. Przyjęcie, że tak,
    > oznaczałoby, że to co się dzieje w ciągu ostatnich powiedzmy 100lat
    > jest tozsame przyczynowo-skutkow (w zakresie różnicowania genomu) z
    > tym co się działo te poprzedzające dziesitki tysiecy lat.
    >
    > Innymi słowy, czy te samice, robiąc te wybory w obecnych warunkach
    > robia te wybory dobrze, bo przecież wybierają podług genteycznych
    > uwarunkowan przeszłości a nie obecnych. 100lat dla genomu/genotypu to
    > incydent.

    Też uważam, że nasze zachowania wynikające z uwarunkowań genetycznych
    (ukształtowanych przed wiekami) nie przynoszą obecnie korzyści.
    Wręcz przeciwnie, są źródłem rozmaitych problemów społecznych.
    Mam nadzieję, że uszkodzone geny będzie można naprawiać dzięki
    inżynierii genetycznej.
    Znając jednak poglądy klerykałów, obawiam się że zostanie to zabronione
    i wyklęte z ambony.

    WM