    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ford Grand C-max
    Date: Sun, 10 Oct 2010 12:51:30 +0100

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 13:27:55 +0200, kml napisał(a):

    > Wiesz co, Waldi, jak ktoś ma potrzebę kupienia tego typu samochodu to przede
    > wszystkim kieruje się praktycznością a nie wyglądem IMO. To, że tył wygląda
    > koszmarnie to mała cena do zapłacanie dla dużej rodziny. Znikające siedzonko
    > bardzo fajne, ale czy tam się zmieści ktoś poza dzieckiem?

    Praktyczność wcale nie wydaje się aż taka istotnie wyższa, w końcu jak
    często jeździsz całą rodziną do marketów? Ja generalnie unikam.
    W pozostałych przypadkach nawet jak jest ciasny parking, to można wysiąść
    przez ustawieniem auta, to aż tak bardzo nie boli.
    Zwłaszcza że konstrukcja odsuwanych drzwi zajmuje sporo miejsca, nawet w
    autach które mają idealny do tego kształt, jak Berlingo. Powoduje, że np.
    w tylnych drzwiach nie ma progów, jak dzieciak coś zrzuci, to może to
    wylecieć przy otwarciu drzwi (albo je przyblokować), nie daje się wyjść na
    stacji benzynowej podczas tankowania, szpeje z kieszeni drzwi łatwo
    wylatują na zewnątrz itp.
    Do tego ta koszmarnie przekombinowana konstrucja trzeciego fotela w 2
    rzędzie, nie wspominając o megakoszmarnej desce nowych Fordów która może
    się podobać dziesięciolatkowi bez gustu, ale nie typowemu klientowi, chyba,
    ze jest fanem disco-polo i transformersów.
    Wracając do praktyczności - o ile wciąż nie rozumiem, ale mogę wybaczyć
    kompletnie bezsensowną konsolę środkową w S-maxie (bo to duże kombi a nie
    van), to w C-maxie jest ona niewybaczalnym marnotrawieniem miejsca.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel