  • 1. Data: 2010-10-10 13:13:34
    Temat: Ford Grand C-max
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    http://www.autoblog.com/2010/10/09/video-2012-ford-g
    rand-c-max-shows-off-its-magic-middle-seat/
    już wiem dlaczego Grand Picasso ani Picasso nie mają odsuwanych tylnych
    drzwi - bo to powoduje, że auto wygląda jak skrzyżowanie kupy z
    koreańczykiem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 2. Data: 2010-10-10 13:27:55
    Temat: Re: Ford Grand C-max
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > już wiem dlaczego Grand Picasso ani Picasso nie mają odsuwanych tylnych
    > drzwi - bo to powoduje, że auto wygląda jak skrzyżowanie kupy z

    Wiesz co, Waldi, jak ktoś ma potrzebę kupienia tego typu samochodu to przede
    wszystkim kieruje się praktycznością a nie wyglądem IMO. To, że tył wygląda
    koszmarnie to mała cena do zapłacanie dla dużej rodziny. Znikające siedzonko
    bardzo fajne, ale czy tam się zmieści ktoś poza dzieckiem?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2010-10-10 13:51:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 13:27:55 +0200, kml napisał(a):

> [...]
    > koszmarnie to mała cena do zapłacanie dla dużej rodziny. Znikające siedzonko
    > bardzo fajne, ale czy tam się zmieści ktoś poza dzieckiem?

    Praktyczność wcale nie wydaje się aż taka istotnie wyższa, w końcu jak
    często jeździsz całą rodziną do marketów? Ja generalnie unikam.
    W pozostałych przypadkach nawet jak jest ciasny parking, to można wysiąść
    przez ustawieniem auta, to aż tak bardzo nie boli.
    Zwłaszcza że konstrukcja odsuwanych drzwi zajmuje sporo miejsca, nawet w
    autach które mają idealny do tego kształt, jak Berlingo. Powoduje, że np.
    w tylnych drzwiach nie ma progów, jak dzieciak coś zrzuci, to może to
    wylecieć przy otwarciu drzwi (albo je przyblokować), nie daje się wyjść na
    stacji benzynowej podczas tankowania, szpeje z kieszeni drzwi łatwo
    wylatują na zewnątrz itp.
    Do tego ta koszmarnie przekombinowana konstrucja trzeciego fotela w 2
    rzędzie, nie wspominając o megakoszmarnej desce nowych Fordów która może
    się podobać dziesięciolatkowi bez gustu, ale nie typowemu klientowi, chyba,
    ze jest fanem disco-polo i transformersów.
    Wracając do praktyczności - o ile wciąż nie rozumiem, ale mogę wybaczyć
    kompletnie bezsensowną konsolę środkową w S-maxie (bo to duże kombi a nie
    van), to w C-maxie jest ona niewybaczalnym marnotrawieniem miejsca.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-10-10 14:17:24
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > wylecieć przy otwarciu drzwi (albo je przyblokować), nie daje się wyjść na
    > stacji benzynowej podczas tankowania, szpeje z kieszeni drzwi łatwo

    Jeszcze nie mam samochodu z przesuwanymi drzwiami, ale od czasu do czasu
    takimi jeżdzę i jestem fanem tego rozwiązania. Nie odnotowałem takich
    problemów o jakich piszesz i nie kojarze żeby znajomi z małymi dziecimi
    zgłaszali w/w ani w Partnerze (starym) ani nowym Berlingo.

> [...]
    > kompletnie bezsensowną konsolę środkową w S-maxie (bo to duże kombi a nie
    > van), to w C-maxie jest ona niewybaczalnym marnotrawieniem miejsca.

    Ten trzeci fotelik to raczej jest próbka możliwości niż zastosowanie z
    prawdziwego życia. Fajne, ale po jednym złożeniu już tak zostanie do końca
    tego samochodu. O kwestii deski etc. się nie wypowiadam bo nie oglądałem
    ostatnio nic w salonie a w galaxy 3 letnim deska była ok. Bez szaleństw, ale
    działało to dobrze tzn. jest w pełni używalne.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 5. Data: 2010-10-10 14:40:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 14:17:24 +0200, kml napisał(a):

    > tego samochodu. O kwestii deski etc. się nie wypowiadam bo nie oglądałem
    > ostatnio nic w salonie a w galaxy 3 letnim deska była ok. Bez szaleństw, ale
    > działało to dobrze tzn. jest w pełni używalne.

    Galaxy 3-letnie ma jeszcze starą deskę OIDP. Ale te nowe to po prostu
    gejzer złego smaku, żeby nie powiedzieć badziewiastości:
    http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/1
    0/2011fordgrandc-maxdrive25.jpg
    http://supercarmultimarcas.files.wordpress.com/2010/
    08/2011_ford_focus_sedan_interior_01.jpg
    a zaczęło się wszystko od tego:
    http://image.automobilemag.com/f/23803978+w750+st0/0
    908_06_z+2011_ford_fiesta+interior_view.jpg
    przy czym Fieście, jako autu dla nastoletnich blondie jeszcze to jakoś
    przystoi, reszta to wieś tańczy i śpiewa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-10-10 14:49:12
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > przy czym Fieście, jako autu dla nastoletnich blondie jeszcze to jakoś
    > przystoi, reszta to wieś tańczy i śpiewa.

    Szczerze, jeżeli samochód dobrze by się prowadził i cena byłaby ok to bym
    przeżył te deskę choć najbardziej mi nie pasuje system bezkluczykowy - w tym
    względzie wole tradycyjne rozwiązanie. O ergonomii etc. mógłbym się dopiero
    wypowiedzieć po wymacaniu na żywo.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2010-10-11 08:25:37
    Od: Ktostam <k...@m...pl>

    W dniu 2010-10-10 14:40, Waldek Godel pisze:
    > Galaxy 3-letnie ma jeszcze starą deskę OIDP. Ale te nowe to po prostu
    > gejzer złego smaku, żeby nie powiedzieć badziewiastości:

    No fakt, może nie jest górnych lotów, ale...
    to jest Focus, a to co pokazali w Focusie II mając w pamięci "jedynkę"
    to było prawdziwe dno z dorzuconą pogłębiarką. IMHO wnętrze "dwójki" to
    największe nieporozumienie klasy kompakt ostatniego dziesięciolecia.

  • 8. Data: 2010-10-11 13:26:44
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    W dniu 2010-10-10 13:51, Waldek Godel pisze:
    > nie daje się wyjść na stacji benzynowej podczas tankowania

    Nie rozumiem. Duchy mają wychodzić z samochodu? ;)

  • 9. Data: 2010-10-11 13:28:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-10 13:13, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

> [...]
    > już wiem dlaczego Grand Picasso ani Picasso nie mają odsuwanych tylnych
    > drzwi - bo to powoduje, że auto wygląda jak skrzyżowanie kupy z

    Moim zdaniem brzydki (jak na Forda) nie jest, natomiast nieomal wszystko
    to już było w Zafirze :).
    Ciekawie natomiast wybrnęli z problemem zagłówków w 2 rzędzie - przy
    składaniu po prostu znikają ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2010-10-11 14:15:59
    Od: miklo <m...@g...com>

    On 10 Paź, 13:13, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > już wiem dlaczego Grand Picasso ani Picasso nie mają odsuwanych tylnych
    > drzwi - bo to powoduje, że auto wygląda jak skrzyżowanie kupy z
    > koreańczykiem.

    OIDP Renault nie stosowało przesuwnych drzwi w Espace ze względów
    bezpieczeństwa. Wystarczy lekkie puk i ich nie otworzysz.

    --
    miklo