  • 11. Data: 2010-02-14 16:31:19
    Temat: Re: Fotograficzny szczyt bezczelnosci
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:hl96pi$88$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To nie ma znaczenia - prowadzi DG wiec nie ma "przetwarzania".

    Skoro miał z nimi umowę, to mają prawo przetwarzać dane w ramach wszelkich
    operacji związnaych z realizacją tej umowy, jeżeli zaś nie podpisał zgody na
    przetwarzania w innych celach (np. marketingowych) to nie mają prawa
    przetwarzać w innych celach. Rozsyłanie ulotek marketingowych czy zaproszeń
    do wzięcia udziału w czymkolwiek innym, niezwiązanym z tamtą umową, nosi
    znamiona przetwarzania w celu innym niż realizacja tamtej umowy. Koniec,
    kropka. Oczywiście pozostaje kwestia jak zinterpretuje to sąd, ale dobry
    papuga poradzi sobie - jeżeli rzeczywiscie Janko nie podpisywał takiej
    zgody. Ale nawet jesli podpisał, to moze teraz napisać żadąnie zaprzestania
    przetwarzania i czekać na kolejną korespondencję.

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2010-02-14 21:22:38
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl7k4d$sks$...@i...gazeta.pl...

    > "Mikołaj Tutak" hl75h6$g21$...@a...news.neostrada.pl

    > Różnica pomiędzy Tobą i mną prawdopodobnie polega między innymi i na
    > tym, że ja przed sądem miałem godnych ;) przeciwników i ani razu nie
    > przegrałem podczas gdy Ty ani razu nie wygrałeś sporu sądowego. :)

    To było pytanie retoryczne - niepotrzebnie odpisujesz. Nie jestem w stanie
    przeczytać tego słowotoku do końca...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 13. Data: 2010-02-14 22:07:19
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" napisał

    > To było pytanie retoryczne - niepotrzebnie odpisujesz. Nie jestem w stanie
    > przeczytać tego słowotoku do końca...

    Grzegorza było w sobotę.
    Widać pielęgniarze znowu się popili i zostawili kanciapę bez nadzoru z
    włączonym kompem.

    adam

  • 14. Data: 2010-02-14 23:18:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikołaj Tutak" hl9phu$bmm$...@a...news.neostrada.pl

    > To było pytanie retoryczne - niepotrzebnie odpisujesz.
    > Nie jestem w stanie przeczytać tego słowotoku do końca...

    Będziesz w stanie, gdy będziesz żebrał, gdy kryzys nabierze tak zwanego tempa. :)
    Przeczytasz niejeden ,,słowotok'', aby dostać dofinansowanie do swego życia. :)

    Wytrzeźwiejesz i będziesz w stanie. :)

    Po co w ogóle zabierasz się rozmowy pisemne, skoro nie potrafisz czytać? :)
    Nie łatwiej iść do szkoły, aby nauczyć się czytania i pisania? :)
    Trudniejsze to od picia alkoholu? IMO łatwiejsze. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)

  • 15. Data: 2010-02-15 06:30:32
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > jeżeli rzeczywiscie Janko nie podpisywał takiej zgody. Ale nawet jesli
    > podpisał, to moze teraz napisać żadąnie zaprzestania przetwarzania i

    Kolego - pisz NA TEMAT :)

    Prowadzi DG wiec jego "dane" nie podlegaja ochronie - sa danymi
    przedsiebiorcy.
    Kazdy ciec moze do niego dzwonic z ofertami i wysylac ulotki.

    Niestety.

  • 16. Data: 2010-02-15 08:04:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, Jakub Jewuła wrote:
    [...komuś...]
> [...]
    [...]
    > Kolego - pisz NA TEMAT :)
    >
    > Prowadzi DG wiec jego "dane" nie podlegaja ochronie - sa danymi
    > przedsiebiorcy.

    To prawda. Każdy może je *podać* lub *zebrać* bez ograniczeń.
    Nie jest to, AFAIK i IMO, tożsame z "użyć bez ograniczeń".

    > Kazdy ciec moze do niego dzwonic z ofertami i wysylac ulotki.

    ...ale "w zakresie DG".
    Fakt, że dane nie są hm... "utajnione", nie powoduje, że można
    nimi się posługiwać w *innych* celach, niż rzeczona DG.
    Jak ktoś pośle spam *konsumencki*, to znaczy że "przetwarza"
    dane o charakterze osobistym. Fakt, że *te same* dane są
    dostępne jako dane gospodarcze nic nie zmienia.
    Na podobnej zasadzie pracodawca nie może rozsyłać pracownikom
    ofert na pieluszki, mimo że bazę danych z pracownikami ma
    jak najbardziej legalnie.

    Marketingowo oczywiście można, byleby móc wykazać choć nikły
    związek tego co jest promowane z zakresem DG danego przedsiębiorcy.
    Najłatwiej mają tacy wciskacze kitu jak banki czy "telekomuna",
    na zasadzie "każdemu się przyda" :>, ale nie każdy marketingowiec
    ma tak dobrze ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-02-15 12:22:40
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał

    > No to racz przeczytać ustawę o ochronie danych osobowych. W szczególności
    > definicje danych osobowych oraz definicję przetwarzania d.o.
    > Przetwarzanie udowadniasz przynosząc do sądu koresondencję od łamiącego
    > ustawę. Strat nie musisz udowadniać w sytuacji, kiedy dowodzisz przed
    > sądem złamania prawa zapisanego w ustawie.

    Ad. tematu wątku: adres mailowy mało kiedy jest uzunany za dane osobowe.
    Ad. zadośćuczynienia: straty powinieneś udokumentować, aby uzasadnić
    wysokość roszczenia. Ja to sobie wyobrażasz, przychodzisz do sądu i mówisz
    chce 30 patyków, bo 'dostałem kartkę z banku'? Śmiech na sali.

    > Przypadek znam z Polski, nie ze Stanów. Małżeństwo, które dostało kartkę z
    > banku, do którego wczesniej wystosowało żądanie zaprzestania przetwarzania
    > danych, po procesie cywilnyym dostało ponad 30 tys. Prawo to zapisane jest
    > w owej ustawie, której lekture ponownie polecam.

    Ale konkretnie, jaki bank, który sąd i kiedy?

    > Jestem fotograficznym amatorem, a zawodowo zajmuję się m.in. ochroną
    > danych osobowych.

    Co to znaczy 'zawodowo zajmuję się'? Jesteś prawnikiem prowadzącym tego typu
    sprawy?

    Zbigniew Kordan

  • 18. Data: 2010-02-15 12:36:57
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Co to znaczy 'zawodowo zajmuję się'? Jesteś prawnikiem prowadzącym tego
    > typu sprawy?

    Pisuje o tym na grupe ;)

  • 19. Data: 2010-02-16 17:52:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ...ale "w zakresie DG".

    Ale pies mordę lizał ulotkom i spamom. Problem jest zupełnie inny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 20. Data: 2010-02-17 11:48:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Janko Muzykant wrote:

    > Ale pies mordę lizał ulotkom i spamom. Problem jest zupełnie inny.

    Oczywiście.
    Co nie uprawnia Cię do zawłaszczenia wątku, skoro się rozlazł
    na podtematy ;) - skoro pojawiła się wersja z zastosowaniem
    "środków perswazji", co samo w sobie jest karalne o ile dałoby
    się udowodnić (nie wolno grozić powiadomieniem o przestępstwie
    celem uzyskania własnych korzyści, zasadniczo jedyne żądanie
    które można wysunąć to żądanie odstąpienia od dalszego naruszania
    prawa, z drobnymi wyjątkami w PA i być może podobnych) to i przy
    okazji sprawę "ochrony" wałkujemy.
    Tobie to oczywiście w niczym nie pomoże :]

    pzdr, Gotfryd