  • Data: 2017-06-09 00:45:09
    Temat: Re: Fujian 35mm
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 09:09:39 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
> [...]
    zachowuje, wersja czarna (sam długo szukałem dobrej sztuki) mydli na potęgę nawet
    przy f/8.
    ma być ostro było ostro i ładnie, płynnie szło w nieostrość.

    > Ten mój jest całkiem ostry, ale oczywiście ma niski kontrast, co w epoce
    > cyfrowej zresztą ma znacznie mniejsze znaczenie. Ale duży, ciężki,
    > portretów nie robię, więc zdobi szafkę ze sprzętem jako ciekawostka.
    > Muszę go kiedyś zanieść do Adama Bieńka aby wyczyścił nasmarował, bo
    > smar ma wyschnięty i bardzo ciężko chodzi.

    Porównywałem właśnie z Jupiterem 9 po domknięciu do 4 - nie umywa się.

    Polaris 135 1;1,8. Mocowanie T2.

    > Cenę ma też cnotliwą :)

    Jaką? Bo chętnie bym do szkiełka wrócił - miałem za tani pieniądz i pozbyłem się,
    głupi.

    I chyba waży ze dwa kilo.

    Trochę mniej, ale faktycznie waży.

    Ale niektóre japońskie
    > konstrukcje lat 70 faktycznie były naprawdę ciekawe.

    Zdecydowanie, i to niekoniecznie uznanych producentów.
    W przeciwieństwie do niemieckich kundelków - RFN poza bardzo cnotliwymi i niezwykle
    kosztownymi szkłami markowymi wypuszczał całe masy "zatyczek do korpusu" rysujących
    tak że żal ściskał.
    Pozdrawiam Marcin