  • Data: 2017-06-08 09:09:44
    Temat: Re: Fujian 35mm
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Potwierdzam w całej rozciągłości, przy czym wersja srebrna jeszcze jako tako się
    zachowuje, wersja czarna (sam długo szukałem dobrej sztuki) mydli na potęgę nawet
    przy f/8.
    > Może kogoś to cieszy, de gustibus i takie tam, dla mnie ważne jest aby tam gdzie ma
    być ostro było ostro i ładnie, płynnie szło w nieostrość.
    > W przypadku tego szkła nie widzę sensu dźwigania dodatkowych kilogramów.

    Ten mój jest całkiem ostry, ale oczywiście ma niski kontrast, co w epoce
    cyfrowej zresztą ma znacznie mniejsze znaczenie. Ale duży, ciężki,
    portretów nie robię, więc zdobi szafkę ze sprzętem jako ciekawostka.
    Muszę go kiedyś zanieść do Adama Bieńka aby wyczyścił nasmarował, bo
    smar ma wyschnięty i bardzo ciężko chodzi.

    > Za to mogę szczerze polecić inne, dużo mniej znane a bardzo cnotliwe szkło :
    Polaris 135 1;1,8. Mocowanie T2.

    Cenę ma też cnotliwą :) I chyba waży ze dwa kilo. Ale niektóre japońskie
    konstrukcje lat 70 faktycznie były naprawdę ciekawe.

    Z nowych Samyang 1,4/85 chyba nie jest zły. W ogóle kibicuję temu
    producentowi, według mnie ciekawe obiektywy robi.

    Piotr