    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
    Date: Thu, 22 Jan 2015 14:02:30 +0100

    Użytkownik "Zebris" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Kupilem letnie opony Fulda na stronie dużej firmy internetowej, która
    >Odebrałem opony i widzę taką kombinację DOT a503 ajxr 0509
    >Czy dobrze rozumiem, że opony zostały wyprodukowane piątego tygodnia
    >2009 roku?

    Zawsze mozna sfotografowac i spytac Fulde.
    Moze sie przydac w kontaktach z handlowcem.

    http://www.fulda.com/fulda_at_de/all-about-tires/und
    erstand-your-tire/reading-your-tire/

    Niestety - nie napisali jak rozumiec. Chyba normalnie - 2009 :-(

    >Jeśli faktycznie fabrycznie nowa opona ma 5-6 lat co sugerujecie abym
    >zrobił:
    >- nie przejmować się
    >- bezdyskusyjny zwrot towaru i omijać tą firmę szerokim łukiem (a to
    >numer 1 na rynku)

    Nie doradze. Z jednej strony - zwrot w imie zasad, z drugiej - wiele
    osob dluzej na oponach jezdzi, z trzeciej - ADAC i inni strasza, ze
    sie starzeje i pogarsza, z czwartej - producenci czy tez handlowcy
    troche ich utemperowali, widac klienci zaczeli zwracac "starocie".

    Wiekszej roznicy nie widze ani nie czuje, ale ja gruboskorny jestem.
    Co prawda caaloroczne navigatory druga zime wydawaly sie gorsze niz
    pierwszej ... ale moze to zwykle zuzycie.

    J.