  • 1. Data: 2011-05-20 13:04:14
    Temat: Gadzety do Austrii
    Od: Gravel <m...@g...com>

    Hej,

    Za jakis czasy wybieramy sie wieksza ekipa do Austrii. Niby wszystko
    juz zaklepane, ale wczoraj pojawil sie dylemat - czy motocykle musza
    byc wyposazone w kamizelki dla pasazerow, apteczke, trojkat. Zrodla w
    sieci sa niejednoznaczne - kazdy samochod musi to posiadac, ale z
    motongami to juz nie bardzo wiadomo. Wiecie cos moze wiecej o tym?
    Mamy targa kilka kompletow apteczek i trojkatow? Slyszalem jeszcze o
    wymogu posiadania zapasowych zarowek, ale to juz dla mnie absurd
    totalny...

    Pozdr,
    Gravel

    --
    VN 800

  • 2. Data: 2011-05-20 13:10:03
    Temat: Re: Gadzety do Austrii
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Uzytkownik "Gravel" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    http://www.prawko-kwartnik.info/konwencjaw.html

    --
    Grzybol

  • 3. Data: 2011-05-20 13:20:42
    Od: duddits <p...@N...fz6.pl>

    On 20.05.2011 15:04, Gravel wrote:
> [...]
    > Mamy targa kilka kompletow apteczek i trojkatow? Slyszalem jeszcze o
    > wymogu posiadania zapasowych zarowek, ale to juz dla mnie absurd

    Na marginesie ..., co do trójkąta to ja mam taki:
    http://www.moto-akcesoria.pl/pokrowiec-na-kask-trojk
    at-ostrzegawczy,p,6408

    Zmieści się wszędzie tylko nie wiem czy spełnia austriacką normę :)

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 4. Data: 2011-05-20 13:58:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-20 15:04:14 +0200, Gravel <m...@g...com> said:

> [...]
    > byc wyposazone w kamizelki dla pasazerow, apteczke, trojkat. Zrodla w
    > sieci sa niejednoznaczne - kazdy samochod musi to posiadac,

    Każdy samochód ZAREJESTROWANY w Austrii musi to mieć, przyjezdni mogą
    na te wymagania lać sikiem falistym - konwencja Wiedeńska się kłania.
    Ale oczywiście jak ktoś chce, to może się obkupić w te gadżety. Albo
    np. planuje w czasie urlopu przerejstrować sobie pojazd na lokalne
    numery.

    de Fresz

  • 5. Data: 2011-05-20 16:04:30
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Uzytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisal

    > http://www.prawko-kwartnik.info/konwencjaw.html

    Niestety konwencje wiedenskie i wszelkie inne w konfrontacji
    ze zlosliwa policja mozesz sobie wsadzic w dupe.

    Slowacy wystawili mi mandat za brak trojkata, bo u nich
    ponoc motocykle musza je miec. Oczywiscie moglem sie nie
    zgodzic, nie przyjac, nie podpisac i tupac nogami...
    Oni natomiast grozili zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego,
    laweta i czyms tam jeszcze. Ja natomiast wracalem z 2
    tygodniowego wyjazdu i nastepnego dnia musialem byc w
    pracy. Myslisz ze moglem sobie pozwolic na przepychanki?
    Albo sprobuj zaslaniac sie konwencja na Ukrainie, w
    Moldawi...Moze po nie bedziesz zbyt dlugo siedzial, a
    moze nawet kiedys odzyskasz moto :]
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2011-05-21 15:12:26
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Uzytkownik "Hinek" <h...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pracy. Myslisz ze moglem sobie pozwolic na przepychanki?
    > Albo sprobuj zaslaniac sie konwencja na Ukrainie, w Moldawi...Moze po nie

    Oczywizda racja. Ino jak ktos jedzie do konkretnego kraju np. Austrii, to
    mozna se wydrukowac taka konwencje po austryjacku i zaznaczyc odpowiednie
    zdania na czerwono, zeby panom Milicjantom tamtejszym pokazac podczas
    kontroli. Mysle, ze spelniloby to swoja role. Milicjant jakby zobaczyl, ze
    czlowiek jest przygotowany na taka ewentualnosc, to pewnie myslalby, ze na
    inne ewentualnosci, lacznie z trybunalem w Hadze równiez :-)

    --
    Grzybol

  • 7. Data: 2011-05-21 23:26:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 May 2011 18:04:30 +0200 osobnik zwany Hinek
    wystukał:

    brak asertywności się mści.

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 8. Data: 2011-05-22 05:45:28
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Grzybol wrote:
> [...]
    > jakby zobaczyl, ze czlowiek jest przygotowany na taka ewentualnosc, to
    > pewnie myslalby, ze na inne ewentualnosci, lacznie z trybunalem w Hadze

    I co, wozisz ksiazke telefoniczna konwencji w roznych jezykach?
    K.

  • 9. Data: 2011-05-22 06:17:58
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    "Gravel" byc wyposazone w kamizelki dla pasazerow, apteczke, trojkat.

    Lepiej miec dla wlasnego bezpieczenstwa - moze bez tego trojkata ale
    apteczka i kamizelki to podstawa.

    *** posiadania zapasowych zarowek, ale to juz dla mnie absurd
    totalny...

    Powaznie??? a jak Ci swiatelko na autobanie zdechnie to po ciemaku bedziesz
    sie toczyl do nastepnej tanszteli???
    A jak ona bedzie za 50 czy 60 km???

    --
    Tytus
    zólta motorynka

  • 10. Data: 2011-05-22 06:45:06
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-20 18:04, Hinek pisze:

> [...]
    > pracy. Myslisz ze moglem sobie pozwolic na przepychanki?
    > Albo sprobuj zaslaniac sie konwencja na Ukrainie, w Moldawi...Moze po

    A wiesz po co ci telefon do konsulatu który dostajesz sms po
    przekroczeniu granicy? Właśnie po to aby tam zadzwonić jak się spotkasz
    z taką sytuacją. Słowacja jest sygnatariuszem konwencji Wiedeńskiej i tyle.
    W Niemczech też początkowo policja sypała mandaty za brak "niemieckiego"
    wyposażenia w polskich pojazdach, ale kilku się zasłoniło konwencją i
    praktycznie sprawa się skończyła. Nie słyszałem żeby do tej pory z tego
    powodu ktoś siedział w pierdlu ;)

    Pozdrawiam
    Rafał