    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gdzie jest pin 1 układu scalonego?
    Date: Wed, 26 Apr 2017 11:47:46 +0200

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:odoflu$p70$1@node1.news.atman.pl...
    > Witam Was,
    >
    > Zerknijcie na fotkę:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7YXhxTG5
    PRXBxTGs/view?usp=sharing

    > To jest standardowy 555. Powiedzcie mi, gdzie on ma pin pierwszy?
    > Domyśliłem się i zgadłem, że jest nim pierwszy po lewej u dołu ale nigdy
    > wcześniej nie spotkałem się z brakiem jednoznacznego oznaczenia. Czy
    > kryterium "napis jest zgodny z kierunkiem czytania" determinuje ułożenie
    > układu scalonego w celu określenia pinu pierwszego? Jest to jakaś norma?

    Zobacz, czy nie ma kropki tłoczonej pod spodem, wiele razy takie coś
    widziałem, że tłoczenie pod spodem było, od góry nie było widoczne, po
    zalutowaniu na płytce, nijak nie szło się zorientować, chyba że tłoczenie
    było z boku, to można było próbować np., małym lusterkiem zobaczyć, czy
    jest. Ale i tak od góry nie było jak dojrzeć.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)