  • Data: 2016-02-10 10:10:28
    Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
    Od: WW <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-10 o 01:32, Wiwo pisze:

    > Ale autor wątku nie pisze o oraniu pola, tylko montażu wyciągarki do
    > cywilnego auta i możliwości ratunku za jej pomocą.
    >
    > Jeśli już tak bardzo wchodzimy w szczegóły, to należałoby zaznaczyć, że
    > doświadczony kierowca w odpowiednim aucie przejedzie tam, gdzie
    > nowicjusz polegnie na pierwszych metrach z dwoma wyciągarkami.
    >
    > Wszystkie te dywagacje nie mają jednak sensu bez ćwiczeń praktycznych.
    > Nic tak nie uczy rozumu, jak kilkugodzinne wykopywanie się z błota... ;-)
    >
    > Wiwo

    Dość dawno temu, gdy pracowałem w energetyce, mieliśmy warsztat na
    Starze 66. Jak to w energetyce, dojazd do słupów linii średniego i
    wysokiego napięcia nie zawsze była łatwy. Samochód miał fabryczną
    wyciągarkę z przodu i w ramach popularnej wtedy akcji "pracowniczych
    wniosków racjonalizatorskich" miał drugą, zamontowaną z tyłu. O ile tą z
    tyłu używaliśmy kilka razy, to nigdy, a pracowałem na tym przez cztery
    lata, nie użyto wyciągarki z przodu. Jak się zakopaliśmy, to
    wyciągaliśmy się do tyłu i szukaliśmy innej drogi. Czasem wystarczyło
    kilka metrów w lewo, czy w prawo.
    Ja wiem, że jazda takim wozem do roboty to nie off-road, ale mimo
    wszytko jest bliższa normalnemu użytkowaniu, niż jazda sportowa.
    Stąd pytanie z początku tematu.

    Co do ćwiczeń, to jak z łańcuchami, jak nie poćwiczysz na sucho, to w
    terenie du*a!

    Dzięki wszystkim za cenne uwagi.

    Pozdrawiam
    WW