eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaGeolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r) › Re: Geolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r)
  • Data: 2017-06-05 20:59:11
    Temat: Re: Geolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brum" <s...@n...berdyczow> napisał w wiadomości
    news:5934e782$0$15199$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bywalo i tak, ze na sasiadujacych centralach byly moduly wyniesione z
    > innych central i nie trzeba bylo zestawiac zadnych linii.

    Strowgery tak wynosili? Niespecjalnie sensowne (ale było pewne rozwiązanie,
    o którym za chwilę). Jak już, to się dostawiało kolejny tysiąc, najmniej, to
    po 200, tyle bowiem obejmuje WL w wykonaniu polskim, zarówno WLN, jak i WLX,
    WLZy pracowały na innej zasadzie i czemu innemu służyły, nie można było na
    nich oferować rozmów. Sporo numerów z CA Wawelska (25xxxx) było tak
    zrobionych, że były "wyniesione" poza własną CA.

    Chyba o różnych czasach piszemy, bo chodziło o wyprowadzenie numeru poza
    obszar własnej centrali. Czym innym jest obstalowanie jakiegokolwiek
    "wyniesienia", w dobie central z rozdzielonym sterowaniem (czyli
    rejestrowych, jakby nie patrzeć), wynoszenie modułu i dostawianie na innej
    centrali, nie miało by i tak sensu, ja bym raczej postawił na wyniesienie
    podzakresu numeracji, dostawienie na lokalnej centrali kolejnego modułu, lub
    (przypuszczam, że częściej) dostawienie w ogóle drugiej małej centrali i
    oprogramowanie w wyniesiony zakres numerów. S12 OIDP, miał dostawianie po
    128 numerów. W dawnych czasach prędzej spodziewałbym się dedykowanego kabla
    stuparowego. Choć stosowano też jeszcze inne rozwiązania, jednym z nich była
    niby-centrala (gdyż nie była ZTCP modułem samodzielnym, zależała od centrali
    nadrzędnej) KACC-100, oparta o wybierak WK-610, będąca uproszczonym
    wyniesieniem z dowolnej centrali, gdyż można było powiedzieć, że miała pewne
    cechy autonomii, ale też nie była samodzielna, pad nadrzędnej unieruchamiał
    też wynos. Wtedy trzeba było mniej par w kablu, numerów na wynosie było 100,
    łączy nadrzędna - "kac" kilka, (z Muranowa-1 do takiej, było 6 łączy,
    3190xx, w podzakresie uwolnionym po zmianie numeracji z 319xy (gdzie x=0 lub
    1, OIDP nie zrobiono więcej, choć przeszkód technicznych nie było), na
    3191xy, gdzie rozszerzono to prawie do całej setki, nie wszystko obsadzono
    jednak. Doszło 800 numerów do podłączenia, a kolejna setka była wynosem, nie
    pamiętam, gdzie postawionym. Także CA Bielany-2, miała wynosy KACC w
    podzakresie 356xyy, gdzie x, to chyba cały tysiąc nawet, więc 10 wynosów. Po
    lokalnych osiedlach.
    KACC nie był jednak fizycznie wynosem w dzisiejszym rozumieniu (kwestia
    definicji), lecz półautonomiczną półcentralą, nawet z alarmem pożarowym na
    centrali nadrzędnej :) Wyjść KACC-nadrzędna, chyyyba było 5, nie pomnę,
    abonent dostawał sygnał od razu z centrali nadrzędnej, KACC-100 OIDP
    zestawiał tylko abonenta z wolnym wybierakiem.
    Jeśli się mylę, niech mnie ktoś z centralowców poprawi.
    Niestety, w momencie, gdy mogłem się trochę więcej dowiadywać od różnych
    ludzi, moje drogi zawodowe potoczyły sie nieco w nie tym kierunku.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.