    From: "Endriu" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Golf IV- ubywa plynu chlodzacego
    Date: Thu, 19 Aug 2010 20:53:45 +0200

    > witajcie.
    > Mam nastepujacy problem: ubywa plynu chlodzacego w golfie IV,'00 1,9tdi
    > (100koni). W warsztacie byl robiony rozrzad, wynieniona pompa plynu i
    > napinacz hydrauliczny. Przed wymiana samochod jezdzil 1,5 roku (od czasu
    > kupienia) i nie dolewalem plynu nic - nie ubywalo, poziom byl prawidlowy.
    > Po wymianie pojedzil samochod kilka dni po miescie - nic sie nie dzialo,
    > przed wyjazdem sprawdzalem poziom, byl prawidlowy. Pojechalismy na urlop,
    > po przejechaniu 600km zniknal plyn ze zbiornika wyrownawczego. dolalem,
> [...]

    Gdzieś zaczytałem ostatnio, że do lokalizowania wycieków płynu dobry jest
    jakiś zabarwiacz (- bodajże ultrafiletowy - chyba wlewa się to do zbiornika
    z ciecza chłodzącą) i lampa (ultrafiloetowa). Jeźdi się tym póżniej tą lampą
    po układzie chłodzącym i lokalizuje ewentualny zewnętrzny wyciek.

    Wyczytałem to gdzieś na forum VW 4, ale na którym to niestety nie pamiętam.
    Trzeba by było poszukać i sprawdzić.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/