  • 1. Data: 2010-08-18 07:54:52
    Temat: Golf IV- ubywa plynu chlodzacego
    Od: Robson <r...@...pl>

    witajcie.
    Mam nastepujacy problem: ubywa plynu chlodzacego w golfie IV,'00 1,9tdi
    (100koni). W warsztacie byl robiony rozrzad, wynieniona pompa plynu i
    napinacz hydrauliczny. Przed wymiana samochod jezdzil 1,5 roku (od czasu
    kupienia) i nie dolewalem plynu nic - nie ubywalo, poziom byl
    prawidlowy. Po wymianie pojedzil samochod kilka dni po miescie - nic sie
    nie dzialo, przed wyjazdem sprawdzalem poziom, byl prawidlowy.
    Pojechalismy na urlop, po przejechaniu 600km zniknal plyn ze zbiornika
    wyrownawczego. dolalem, tydzien krotkich jazd na miejscu (kilkanascie km
    dziennie) - nie widac ubytku. Znowu trasa 600km - i znowu nie ma plynu.
    Pojechalem do warsztatu, postal samochod pol dnia i powiedzieli, ze nie
    widac wycieku plynu ( ja tez nie zauwazylem), ze to bedzie albo
    uszczelka pod glowica albo peknieta glowica lub blok. Co o tym myslicie,
    co mam zrobic? ciagle zastanawia mnie ta korelacja, wymiana
    rozrzadu-poczatek klopotow.

  • 2. Data: 2010-08-18 08:34:47
    Temat: Re: Golf IV- ubywa plynu chlodzacego
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    Robson pisze:
> [...]
    > uszczelka pod glowica albo peknieta glowica lub blok. Co o tym myslicie,
    > co mam zrobic? ciagle zastanawia mnie ta korelacja, wymiana

    Może nowa pompa (albo stara) płynu cieknie?? U mnie ostatnio też sobie
    lekko ciekła. JAk jeździłem po mieście to ubytek płynu był prawie nie
    zauważalny, ale w trasie to już ubywało sporo. Odpal samochód niech
    sobie chodzi, wjedź na kanał i oglądaj od spodu z okolic pompy, węży,
    chłodnicy czy nic się nie dzieje. MOże tak być, że ucieka przez zbiornik
    wyrównawczy, ale to by oznaczało, że auto ci się przegrzewa i gotuje
    płyn. A dzieje się to wtedy przy ostrym przegonieniu autka. Jednym
    słowem musisz obadać. JAk na trasie ci ubywa lynu przez zbiornik
    wyrównawczy to będzie on i wokół niego mokro.

  • 3. Data: 2010-08-18 08:37:47
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    Robson pisze:
> [...]
    > uszczelka pod glowica albo peknieta glowica lub blok. Co o tym myslicie,
    > co mam zrobic? ciagle zastanawia mnie ta korelacja, wymiana

    W MK3 TDI miałem też fajnie - jechałem na Słowację - gdzieś około 80km
    przed granicą zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu chłodniczego,
    staję na pobocze - maska w górę a tam w zbiorniczku sucho, miałem coś w
    bagażniku dolałem, przejechałem pod granicę - staję na sikundę na
    ostatniej stacji maska w górę, pomacałem przewody miękkie, i słychać
    siuk przy gnieceniu. Rozpadł się taki przewód z trójnikiem - odkręciłem
    zbiornik żeby nie było ciśnienia, wlałem cieczy i jak silnik pracował to
    nie gubił nic płynu :)

    Możesz mieć gdzieś nawet na przewodzie jakąś malutką dziurkę która
    upuszcza płyn jak się zrobi spore nadciśnienie, ewentualnie jakąś opaskę
    nie do końca dobrze dociśniętą, lub jeszcze jedna możliwość - puszcza Ci
    gdzieś chłodnica i nie widać.

    Pozdrawiam !!

  • 4. Data: 2010-08-18 10:07:51
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    może to cię naprowadzi http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657

  • 5. Data: 2010-08-18 10:14:02
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > glowica lub blok. Co o tym myslicie, co mam zrobic? ciagle zastanawia mnie
    > ta korelacja, wymiana rozrzadu-poczatek klopotow.

    Aha, żeby sprawdzic czy napewno wszystko masz szczelne to nie wystarczy jak
    auto postoi w warsztacie. Zapal, przejedź sie a następnie rozgrzej auto aż
    do momentu włączenia sie wentylatora. U mnie dopiero wtedy leciało, przedtem
    nic. To może tłumaczyć te długie i krótkie trasy. Jak po włączeniu nic nie
    poleci to węże szczelne i szukasz dalej.

  • 6. Data: 2010-08-18 10:23:15
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > sobie chodzi, wjedź na kanał i oglądaj od spodu z okolic pompy, węży,
    > chłodnicy czy nic się nie dzieje. MOże tak być, że ucieka przez zbiornik

    Podobno robili to ostatnio w serwisie i nie zauwazyli zadnego wycieku,
    ale obecnie nie wierze im za bardzo, tym bardziej, ze przed wymiana bylo
    OK. Czy mozna wymienic sama pompe wody bez robienia rozrzadu?

  • 7. Data: 2010-08-18 11:23:54
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    Robson pisze:

    > Podobno robili to ostatnio w serwisie i nie zauwazyli zadnego wycieku,
    > ale obecnie nie wierze im za bardzo, tym bardziej, ze przed wymiana bylo
    > OK. Czy mozna wymienic sama pompe wody bez robienia rozrzadu?

    Nie wiem jak w Twoim TDI, ja mam TD i pompę mam napędzaną paskiem
    klinowym. Nie muszę rozbierać rozrządu aby wymienić pompę. Wejdz na
    forum.vwgolf.pl, zarejestruj się tam. TO jest jedna z najlepszych
    skarbnic wiedzy o Golfach i nie tylko. Generalnie o każdym silniku VW
    się dowiesz wszystkiego. Jak nie znajdziesz sam odpowiedzi we
    wcześniejszych postach ludzi, to na pewno ktoś Tobie pomoże.

  • 8. Data: 2010-08-18 13:21:36
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    Kamil 'Model' pisze:

> [...]
    > się dowiesz wszystkiego. Jak nie znajdziesz sam odpowiedzi we
    > wcześniejszych postach ludzi, to na pewno ktoś Tobie pomoże.

    W nowszych pompa była właśnie pod rozrządem.

    Pozdrawiam !!

    PS:
    100KM do takich należy.

  • 9. Data: 2010-08-19 20:53:45
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > glowica lub blok. Co o tym myslicie, co mam zrobic? ciagle zastanawia mnie
    > ta korelacja, wymiana rozrzadu-poczatek klopotow.

    Gdzieś zaczytałem ostatnio, że do lokalizowania wycieków płynu dobry jest
    jakiś zabarwiacz (- bodajże ultrafiletowy - chyba wlewa się to do zbiornika
    z ciecza chłodzącą) i lampa (ultrafiloetowa). Jeźdi się tym póżniej tą lampą
    po układzie chłodzącym i lokalizuje ewentualny zewnętrzny wyciek.

    Wyczytałem to gdzieś na forum VW 4, ale na którym to niestety nie pamiętam.
    Trzeba by było poszukać i sprawdzić.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-08-22 16:43:19
    Od: gogi <g...@W...pl>

    W dniu 2010-08-18 07:54, Robson pisze:
    > witajcie.
    > Mam nastepujacy problem: ubywa plynu chlodzacego w golfie IV,'00 1,9tdi
    > (100koni). W warsztacie byl robiony rozrzad, wynieniona pompa plynu i

    Sytuacje z ubywajacym plynem mam w Golfie IV w benzynie. W ASO
    stwierdzili, ze cisninie jest ok, wiec nie ma nieszczelnosci ukladu.
    Jednak plyn ucieka i czasem (nieregularnie) jest plama pod samochodem
    przed lewym kolem.
    W sumie to ubywa go malo, wiec dolewam.

    Pozdr.
    --