    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Date: Sun, 20 Jan 2019 17:09:50 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    W dniu 2019-01-20 o 15:54, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Do tej pory wydawało mi się, że słyszałem już wszystkie głupoty, jakie
    > człowiek jest w stanie wymyślić.
    > Chyba się myliłem.
    >
    > Dostałem takiego maila od klienta:
    >
    > "Dodzwoniłem się do firmy X-kom i potwierdzili, że gwarancja na mój
    > Laptop jest na 3 lata.
    > Serwis Della jest w Częstochowie.
    > Czyli naprawa może potrwać i 1 miesiąc.
    > (...)
    > Dodatkowo ze względu na Rodo, jak przyjmują komputer do naprawy, to
    > czyszczą dysk.
> [...]
    Ogólne zachowanie serwisów gwarancyjnych (bo to raczej powszechna
    praktyka wśród dużych) wg mnie podpada pod:

    Art. 268a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza,
    usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych informatycznych albo w
    istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie,
    gromadzenie lub przekazywanie takich danych,podlega karze pozbawienia
    wolności do lat 3.

    § 2. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1, wyrządza znaczną
    szkodę majątkową,podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat

    RODO w żadnym razie nie obliguje do usunięcia danych. Usunięcie ich jest
    również przetwarzaniem więc jeśli to prawda to mają dupnego yodę wg
    mnie. Poneiważ to osoba fizyczna to nie muszą podpisywać umowy
    powierzenia danych (firma musi).

    Inna sprawa, że przed wyslaniem laptopa należy dysk wyjać co do zasady.
    Bo kasują dane, ale nie z powodu ochrony danych tylko dlatego, że tak im
    szybciej i prościej.

    Liwiusz wypowiedz się proszę odnośnie 268akk. Bardziej zorientowany jesteś.