  • 21. Data: 2012-02-06 20:24:51
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4f302949$1@news.home.net.pl...

    > I co? To do glowicy dokrecic na styk? Jak podlacze pod 230V to szlag nie
    > trafi mi jakiejs elektroniki w aucie? Albo prad poplynie przez glowice
    > zamiast przez grzalke, bo mniejszy opor bedzie w aluminium.
    > Czy zle mysle?

    Pisałem raczej w odniesieniu do miski olejowej, a myślisz źle. Gdyby było
    tak jak się tego obawiasz przykładowe grille kopałyby wszystkich
    użytkowników na potęgę, grzejniki z zabudowanymi w nich grzałkami
    elektrycznymi zresztą też. Spirala grzejna jest wewnątrz rurki i jest od
    niej odizolowana jakąś ceramiką. Grzałka jest więc odseparowana glawanicznie
    od elementu grzanego i jedyne co się przenosi to temperatura. Taka tiechnika
    panie....
    A jeżeli chciałbyś to dokręcić do głowicy to oczywiście też można, wartałoby
    jednak wstawić tam jakiś termostat żeby np jakieś plastiki nie zmieniły
    stanu skupienia i formy....
    --
    Jackare

  • 22. Data: 2012-02-06 21:05:58
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    > Za grosze dostepne sa grzalki od pralek lub tez piekarnikow - wybor
    > ksztaltu jest duzy :)

    Panowie, a już fabrycznie zamontowane w niejednym samochodzie grzałki
    nurkowe, które to pomagają w pierwszych chwilach pracy silnika dogrzać
    płyn chłodzący? Może Wasze samochody mają już takie grzałki i nic nie
    trzeba przerabiać, ino trafo konkretne, aby te grzałki z 230 zasilić...
    Ewentualnie jakąś pompkę trzeba by dołożyć...

  • 23. Data: 2012-02-07 18:18:22
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-06 22:05, Albercik pisze:

> [...]
    > trzeba przerabiać, ino trafo konkretne, aby te grzałki z 230 zasilić...
    > Ewentualnie jakąś pompkę trzeba by dołożyć...

    Takie Mondeo Mk3 jak moje mialy tzw swiece zarowa podgrzewajaca ciecz
    chlodzaca. Ale nie wiem czy wszystkie, i czy tez to mam.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 24. Data: 2012-02-07 22:38:56
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Takie Mondeo Mk3 jak moje mialy tzw swiece zarowa podgrzewajaca

    aaaaa.... radziecki uczony Zarow :)))
    --
    Jackare

  • 25. Data: 2012-02-07 22:54:58
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-07 23:38, Jackare pisze:
    > Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > aaaaa.... radziecki uczony Zarow :)))

    Pewnie kolega Kolikałowa ;)
    A poważnie: jest cos takiego w sklepie motoryzacyjnym, wiec to wymysl
    nie jest. Ale nie wiem czy to standardowo bylo czy extra montowane. :)

  • 26. Data: 2012-02-11 19:09:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Lut, 13:50, "v...@i...pl" <v...@i...pl> wrote:
    > Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

    http://proheatproducts.com/index.php?main_page=page&
    id=5

    Chyba mniej inwazyjne i też niedrogie, nie testowałem, znalazłem
    kiedyś.
    W swoim złomowozie zamontowałem Eberspachera i chwalę sobie ;)

    L.

  • 27. Data: 2012-02-11 20:22:20
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-11 20:09, Lisciasty pisze:

> [...]
    > kiedyś.
    > W swoim złomowozie zamontowałem Eberspachera i chwalę sobie ;)

    Ciekawe, czy to dziala, bo jakos przy deklarowanej mocy (ok.75W) to
    marnie to widze. To zarowke "setke" na przedluzaczu moznaby wkladac pod
    silnik jakby takie cos dzialalo ;P

  • 28. Data: 2012-02-11 20:29:56
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > to widze. To zarowke "setke" na przedluzaczu moznaby wkladac pod silnik

    ale to jest bardzo dobre porównanie. Dotknij sobie pracującej żarówki 100W
    lub 75W. Żarówka jako źródło światła ma sprawność około 5%, reszta czyli 95%
    pobieranej mocy jest zamieniana na ciepło. Do zapobieżenia nadmiernemu
    gęstnieniu oleju IMHO całkowicie wystarcza.

    Zobasz na p.m.b. co pisłem o sprytnym grzejniku z żarówek :)

  • 29. Data: 2012-02-11 22:01:25
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-11 21:29, Jackare pisze:

    > Zobasz na p.m.b. co pisłem o sprytnym grzejniku z żarówek :)

    Co to p.m.b ?
    Co do grzejnika, to tak dwoch niemcow podobno ominelo zakaz sprzedazy
    zarowek 100W. Zapakowali w opakowania z napisem "kule grzewcze",
    argumentujac wlasnie tym, ze 95% to cieplo, a swiatlo jest niejako
    "efektem ubocznym" ;)

    A jesli chodzi o grzalke 75W to na pl.misc.samochody wysmiali mnie jak
    zasugerowalem wkrecenie w miske olejowa grzalki 300W w celu ulatwienia
    odpalania samochodu zima...

  • 30. Data: 2012-02-12 00:18:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A jesli chodzi o grzalke 75W to na pl.misc.samochody wysmiali mnie

    No bo taka nadaje się jak po przyjechaniu na miejsce od razu podłączasz
    ja pod prąd żeby utrzymać temperaturę, szczególnie jak pod sklepem masz
    słupek z prądem gratis (choć w mniejsze mrozy prąd jest załączany
    cyklicznie co kilka minut na kilka minut). Nie widzę sensu trzymania
    auta pod domem przez kilkanaście godzin w wysokiej temperaturze. Więc
    żeby to miało sens grzała musi dostarczyć odpowiedniej mocy w godzinę,
    dwie.