    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 24 Jul 2017 12:42:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Grzanie wody podłogą
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 20:40:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Proporcjonalnie mniej :-)
    > Ale jesli jest w stanie schlodzic 30l/min wody o 3 stopnie, to 5kW ma
    > ... sporo jak na moj gust, przy tak niewielkiej roznicy temperatur.

    Ponad 30l/min, 28 było jak był rotametr, a on miał dziadowski opór,
    1/6 ciśnienia pompy zjadał. A różnica temp. to 3,6 więc jeszcze lepiej ;)
    Ten wymiennik ma ileśtamnaście blaszek, jest przeciwprądowy, cholewa
    wie, jakoś daje radę. Pomiary w każdym razie nie kłamią.

    > Pompa ciepla zasysa wode ze zbiornika CWU czy ma tam wymiennik i
    > mozna temperature wyjsciowa traktowac jako temperature wody w
    > zbiorniku ?

    Ma wymiennik, długaśną wężownicę. Tak jak mówisz, mniej więcej można
    to tak traktować.

    > Bo temperatury na wlocie pompy ciepla nie mierzysz ... albo tylko nie
    > rysujesz.

    Brakło czujników. A temperatura na wlocie jest zwykle 4-5 stopni niższa.

    > Tym niemniej odprowadamy cieplo w grunt, i kiedys sie skonczy.

    Tam jest 2x100m odwiertu, bo ja wiem czy dałoby się go zapchać tym
    ciepłem? Byłoby chyba trudno. Znaczy samą sondę tak, ale te masy gruntu
    dookoła...

    > Wymiennik gruntowy powinien miec pojemnosc wielka, ale ... czemu od
    > 20:40 rosnie temperatura glikolu z gruntu ?

    Przed 20:40 kończy się cykl grzania wody, pompki obiegowe stają no
    i glikol w rurce zaczyna się ogrzewać od otoczenia.

    > Ale iles zasysa z gruntu.
    > OK, widze, temperatura glikolu pompowanego pod ziemie prawie rowna
    > wracajacej ... zaraz, czy dobrze widze, ze najpierw to grunt nas
    > chlodzi, a od 20:10 nastepuje zmiania i grunt dostarcza ciepla ?

    No tak by wyglądało.

    > czyli nie mozna zwalic na opoznienie obiegu w podlodze ... choc tam
    > przeplywu nie znasz ?

    Nie znam, ale chodzą 2 pompy równolegle na drugim biegu, więc chyba jest
    dość spory. No i sama podłoga też ciepło jednak oddaje, to co w wodzie
    to w wodzie, ale tej rurki jest tam w cholerę :>

    L.