eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaGwint prostokątny w tokarce?! › Re: Gwint prostok?tny w tokarce?!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2
    .atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!
    unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <istveu$kqr$1@news.dialog.net.pl>
    <4df357e3$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@4...com>
    <4df51d43$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    <4df58dbe$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@4...com>
    Subject: Re: Gwint prostok?tny w tokarce?!
    Date: Mon, 13 Jun 2011 09:09:41 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    Lines: 22
    Message-ID: <4df5b7b6$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.186.177.27
    X-Trace: 1307948983 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2447 79.186.177.27:61597
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28908
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. wrote:

    >>> A w sensie sily posuwu suportu tez ?
    >>> Bo mi sie wydaje ze ona jest bliska zeru.
    >>
    >> Własnie dlatego podałem ją (śrube pociągową) jako przykład, że w
    >> takim modelu tokarki da się ją zajechać.
    >> Mowa była o zniszczonej śrubie suportu poprzecznego.
    >
    > To samo. Przy stali silnik musi byc mocniejszy, wrzeciono, lozyska
    > wrzeciona cierpia, suport mocniej obciazony ... ale w dol.

    Ja nie wnikam w konstrukcje suportu. Nie zajmuję się też remontami, żeby
    wiedzieć,
    która śruba jest jaka. Docisk w dół faktycznie przejmują prowadnice, ale jak
    się pojawiają większe
    siły, to jakiś opór przy przesuwie poprzecznym trzeba pokonać i widocznie
    w bardziej tandetnych maszynach, to wystarcza do szybszego zuzycia.
    W bardzo starych maszynach widać wytarty suport blisko uchwytu,
    ale i śruba pociągowa optycznie była "wytarta" w tym zakresie.
    Poprzecznej nigdy nie widać bez demontażu, więc nie powiem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: