  • 21. Data: 2011-09-25 19:47:01
    Temat: Re: HDD czego nie wiem
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > w poprzednim poscie pyszczyles na interface za 5zl. teraz system. co
    > jeszcze?<rs>

    Jak dlugo mozna dyskutowac o prostym fakcie, ze system nie dostaje
    informacji o nieaktywnym urzadzeniu? Moze napisac ksiazke? Powodow moze
    byc sto, ale to nie jest zwiazane z awaria, a nieprawidlowym
    uzytkowaniem sprzetu.. tak jakbym sie zastanawial dlaczego tylko
    niektore panele lcd pekaja przy przewiercaniu ich wiertarka ;)

    Co chcesz osiagnac? Bo tu sie pomaga ludziom w ich realnych problemach
    ze sprzetem :)

  • 22. Data: 2011-09-25 19:49:25
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-25 19:47, rs wrote:

    > co wam sie z ta walka porobilo? wojna idzie, ze tak wszyscy gotowi?

    > wlasnie o to pytam. gdzie przechowywana jest ta informacja, ktora
    > dopisuje do wylaczonego dysku? nadal w buforze dysku?

    No jak w buforze dysku??? przeciez go wylaczyles.

    > jeszcze dokladniej. dysk ma odpiete zasilanie, de facto nie ma go juz
    > w systemie, ale pozostal po nim bufor z informacja o strukturze danych
    > dysku. do tego bufora moge dowolnie dopisywac katalogi i je tworzyc.
    > moge tez skopiowac je w inne miejsca na innych dyskach. przyznasz, ze
    > nie jest to zdrowe zachowanie, nawet jesli dysk nie byl usuniety
    > poprawnie bo np. pady napiecia sie zdarzaja. i pytanie, czy jest to
    > wina badziewnego interfaceu jak to byl sugorowal Rafal, czy tez
    > blad/niedopracowanie w systemie. czy moze cos jeszcze?<rs>

    Nic, tak ktos sobie to wymyslil, urzadzenie nie jest hot swap i
    oprogramowanie, jakies specyficzne oprogramowanie zlozone z paru
    sterownikow nie lapie odpiecia. Nie ma sensu tego drenowac dalej, bo to
    nie problem sprzetowy, a kwestia tego jak sobie ktos cos zaprogramowal w OS.

  • 23. Data: 2011-09-25 19:53:21
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 20:12:29 +0100, "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    >windows przeznacza czesc ramu na cache operacji na plikach,
    >o ile nie dostaje informacji ze dane urzadzenie juz nie jest
    >dostepne to nie ma zadnego powodu zeby ten bufor czyscic,
    >przeciez zaraz cos moze sie do niego odwolac

    >system nie wywala nic z buforu bo dla niego urzadzenie dalej istnieje
    >
    >najwyrazniej przejsciowka nie zglasza\nie sprawdza\nie przewiduje
    >mozliwosci ze dysk jest odpiety wiec informacja ta nigdy do systemu
    >nie trafia, w przeciwnym razie powinno sypac bledami o nieudanym
    >zapisie

    w sumie ma sens to co piszesz. dzieki. <rs>

  • 24. Data: 2011-09-25 21:18:47
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 25.9.2011, rs napisał(a):

    > to jest dla mnie w miare oczywiste i ja nie mam zadnego problemu. mi
    > chodzi o to jakim cudem moge kopiowac/tworzyc na urzadzeniu katalogi,
    > skoro juz go nie ma w sytemie. jakim cudem ten bufor jest nadal
    > otwarty do zapisu.

    Bo to "windziany" bufor nie sprzętowy dysku. Buffor ten nie został
    wyczyszczony i zamknięty bo nie odłączyłeś dysku w prawidłowy dla OSa
    sposób. Tyle.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 25. Data: 2011-09-26 00:02:42
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 12:57:29 -0400, rs napisał(a):

    > a skad ci sie wzielo, ze walcze? chce sie dowiedziec, co jest przyczyna
    > takiego zachowania. <rs>

    To krasnoludki. Na pewno.

    Już Ci parę osób napisało, żebyś dał sobie spokój, a ty nadal szukasz
    dziury w całym. Odłączone urządzenie jest odłączone, i nie ma różnicy,
    czy widać stare foldery, które były przed odłączeniem, czy nie.

    --
    [ ASUS M4A87TD/USB3 & 8GB Samsung PC3-10600 ]
    [ AMD Phenom II X4 955 @ 3.8GHz & Titan TTC-NK35TZ/RPW/V3 ]

  • 26. Data: 2011-09-26 04:03:42
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 26 Sep 2011 00:02:42 +0000 (UTC), pioruns <c...@b...cy>
    wrote:

> [...]
    >dziury w całym. Odłączone urządzenie jest odłączone, i nie ma różnicy,
    >czy widać stare foldery, które były przed odłączeniem, czy nie.

    nadal nie zrozumiales, ale juz niech tak zostanie. <rs>

  • 27. Data: 2011-09-26 04:10:14
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 21:49:25 +0200, Rafał Łukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >No jak w buforze dysku??? przeciez go wylaczyles.

    no teraz powiedz mi w czym zapisuje te katalogi, ktore tworze na
    nieistniejacym juz w systemie dysku? na monitorze?

    >Nic, tak ktos sobie to wymyslil, urzadzenie nie jest hot swap i
    >oprogramowanie, jakies specyficzne oprogramowanie zlozone z paru
    >sterownikow nie lapie odpiecia.

    to specyficzne oprogramowanie to sterowniki systemowe.

    >Nie ma sensu tego drenowac dalej, bo to
    >nie problem sprzetowy, a kwestia tego jak sobie ktos cos zaprogramowal w OS.

    jakos dziwnie bujasz sie w swojej opinii bo raz dla ciebie jest to
    problem sprzetowy taniego interfaceu, a teraz OS, jakies "specyficzne
    oprogramowanie". faktycznie nie ma sensu tego drenowac. <rs>

  • 28. Data: 2011-09-26 06:13:38
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > jakos dziwnie bujasz sie w swojej opinii bo raz dla ciebie jest to
    > problem sprzetowy taniego interfaceu, a teraz OS, jakies "specyficzne
    > oprogramowanie". faktycznie nie ma sensu tego drenowac.<rs>

    RS, to Ty siedzisz przy swoim sprzęcie. na promblem X może być wiele
    hipotez i jest to zupełnie normalne.

  • 29. Data: 2011-09-26 13:06:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 06:10, rs pisze:

    > no teraz powiedz mi w czym zapisuje te katalogi, ktore tworze na
    > nieistniejacym juz w systemie dysku? na monitorze?

    Dokładnie tak: na monitorze ;)

    Weź tak spróbuj przy odpiętym zasilaniu dysku zrobić kilka zmian w
    katalogach, dopisać nowe. Potem wyłącz komputer, odepnij dysk z
    przejściówką. Włącz komputer i jak system wstanie podepnij prawidłowo
    dysk i sprawdź, czy zmiany rzeczywiście wykonały się na dysku, czy tylko
    na monitorze ;)

    Przy okazji przeleć też partycję/partycje na tymże dysku chkdsk.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 30. Data: 2011-09-26 14:53:05
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 26 Sep 2011 15:06:49 +0200, Adam wrote:

    > Dokładnie tak: na monitorze ;)

    kurcze. nie wiedzialem, ze mozna kopiowac katalogi z monitora na twardy
    dysk. czego to sie mozna dowiedziec. faktycznie paranauka. <rs>