eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybrydy na mrozie › Re: Hybrydy na mrozie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hybrydy na mrozie
    Date: Tue, 10 Jan 2017 13:57:17 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 41
    Message-ID: <o52lkf$ndk$1@dont-email.me>
    References: <58747dda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <o52cmj$vsp$1@node2.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 10 Jan 2017 12:55:43 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="32a4c5ebc8c39b340521edca033f16e3";
    logging-data="23988";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19EzQM+b38If/RERVSZi3r0"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.7.0
    In-Reply-To: <o52cmj$vsp$1@node2.news.atman.pl>
    Cancel-Lock: sha1:X+JZ5pc4PvDtMv4ZYgruLHSxNaI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597027
    [ ukryj nagłówki ]

    >> porownaniu z latem?
    >>
    >
    > Działają normalnie,
    ale domniemasz ja my wszyscy, czy używasz
    > prawie tak samo jak w lecie.
    to dziwne. bo zaletą hybrydy jest to, że może w mieście, korku jechać
    bez zużywania paliwa. latem na autostradzie, akumulator i napęd
    elektryczny jest zbędnym balastem
    > Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem
    > utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza
    kaman. jest minus 15 do minus 8. ogrzewanie musi działac non stop.
    pytanie jest takie. po jakim czasie zaczyna działać? JAkie jest wydajne?
    > jak ktoś
    > oczywiście włączy klimatyzację ;)
    > Spalanie jest może około 10% większe.
    o czego? i gdzie? Jak ktoś kupuje hybryde, to raczej do miasta. latem
    jeździ głównie w trybie mieszanym, gdzie ma szanse, dzięki napędowi
    elektrycznemu, spalać mniej niż typowe 100% spalinowe samochody. Teraz,
    podczas mrozów tej zalety niema. Bo? Zakładam że przez pierwsze 15 minut
    silnik zapierdziela na maksa, bo trzeba zagrzać siebie, wnętrze i
    ładować akumulatory, gdyz przy rozruchu benzyniaka napięcie spadło
    poniżej 12v. czyli silnik spala odrobinę więcej niż reszta towarzystwa w
    korku. następnie trzeba jakoś jechać. Przypuszczam że napędem
    elektrycznym można się podkulać, ale jak wczoraj zawoziłem żonę i
    dziecko do przedszkola, to zdecydowałem że zostanę w aucie. mało mi dupa
    do fotela nie przymarzła jak wyłączyłem silnik na 5 minut. czyli?
    właściciel hybrydy albo ma fotele podgrzewane czapę i rękawice, albo
    pali benzynę żeby mieć ogrzewanie.
    I teraz podsumowanie. hybryda na benzynie ostrą zimą spala 10% więcej
    niż latem w czasie jazdy mieszanej? To co wcześniej napisałem to tylko
    moje przypuszczenia, wynikłe z logiki. ale podsumowanie pachnie ściemą
    na kilolmet. raz że wszystkie spalinowce palą conajmniej 10% więcej zimą
    w czasie jazdy miejskiej. Dwa jeśli hybrydy na swoim kombinowanym
    napędzie zyskują _tylko_ 10% wobec spalniowców - to ja pierdziele taką
    ekologię.
    pytanie pozostaje dalej aktualne. jak w hybrydach działa ogrzewanie i
    klimatyzacja. Jak się zachowują akumulatory na mrozie. Ale w praktyce,
    bo teorie to znamy.

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: