  • Data: 2009-01-06 08:03:47
    Temat: Re: IE8 - koniec obsługi JS ?
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem czy pamietasz - kiedyś obsługa Javy zniknęła z wersji
    > instalacyjnej Windows [...]

    Pamiętam te wojnę, pamiętam także jak wybuchła.
    W swoich czasach maszyna wirtualna javy produkcji Microsoftu była najlepszą
    na rynku,
    najlepszą, gdyż oferującą największą wydajność,
    a współpraca MS i SUN oraz dwustronna wymiana technologii układała się
    gładko,
    do czasu pojawienia się Visual Studio 6.0, a dokładniej jednego z jego
    elementów:
    Visual J++ 6.0
    Microsoft w tym produkcje pozwolił sobie na modyfikacje składni języka Java
    do potrzeb swoje nowego środowiska transakcyjnego (COM+)
    Było to oczywiście nie na rękę Sunowi który pracował wówczas nad własnym
    rozwiązaniem
    celującym w ten sektor rynku (J2EE) w którym to zastosował mechanizmy
    transakcyjne
    zapożyczone z Microsoftu z jego DTC (Distributed Transaction Coordinator).
    Oczywiście Sun nie zgadzał się na jakakolwiek modyfikacje Javy
    która preferowałby jedno środowisko uruchomieniowe
    i tak wojna która wybuchał o rynek enterprise
    odbiła nam się rykoszetem i trafiła przeglądarki internetowe. :(

    > Jeśli tak jest to o co w zasadzie chodzi? W jakim celu dubluje się produkt
    > innej firmy ? M$ chce mieć konkurencyjny produkt?

    Widać iż Microsoft chce uczknąć dla siebie kawałek rynku Rich Internet
    Application
    zarezerwowanego dotychczas dla technologii FLEX
    btw Ciekawie może wyglądać 14 wersja pakietu Office i kolejna wersja Office
    Communications Server
    już na konferencji PDC2008 zaprezentowano Worda i Excela
    działające wewnątrz przeglądarki jako komponenty Silverlight
    a na komputerach na których nie było Silverlighta działały w wykorzystaniem
    AJAXa

    Pozdrawiam
    Robert