    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 11 Apr 2016 06:20:03 -0700 (PDT)
    <57076efd$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5707775c$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <k...@4...net>
    <a...@g...com>
    <570b6629$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <570b9ce0$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Idioci, wszędzie idioci!
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 kwietnia 2016 14:47:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Dyskusja zeszla na jednolita twarda skorupe ...

    Bezprzedmiotowa, ale skoro już masz chęć drążyć, to powiedz skąd w Tobie wiara że
    jama skurczowa podczas zastygania jądra powstanie pod powierzchnią a nie dokładnie w
    środku kuli.

    > Na razie, to strumien ciepla jest taki, ze pozwala ziemniakom w kopcu
    > zime przetrwac, a piwnica nie zamarza.
    > A my chcemy z tego jakies wielkie elektrownie zasilac.

    Zasilamy. Znowu, ta "wielkość" to tylko kwestia skali, ale zacisków z generatora w
    palcach byś nie utrzymał.

    > Co prawda rachunki mowia, ze na 100mld lat by starczylo ..

    > Ostatnie informacje ktore padly, to dowiercil sie, ale cos malo tego
    > ciepla.
    > O masz:
    > http://niepoprawni.pl/blog/satyr/co-z-torunska-geote
    rmia-czy-poszla-w-zapomnienie

    > 3850m glebokosci i ledwie 60 stopni.
    > Do ogrzewania domku moze sie nada, do elektrowni nie..

    A on chciał stawiać elektrownię, czy basen w piwnicy pod plebanią? Bo biadolisz że
    Rydzyk elektrowni nie da rady zasilać, a wydaje mi się że on nigdy nie miał takiego
    zamiaru.

    > Jakby obalil druga zasade termodynamiki, to by dali.

    Nie musi niczego obalać. Jak masz z jednej strony parownik na 60C, z drugiej strony
    skraplacz na 20C, to masz na turbinie 24 bary, przy pierwszym lepszym freonie, bez
    żadnego kombinowania.

    > Jesli dobrze widze, to Echogen jak na razie robi jeden silnik
    > http://www.echogen.com/our-solution/product-series/e
    ps100/

    Nie wszystko widzisz, uwierz mi. Zresztą duzi się nie palą do rewolucji, bo żyją z
    tradycyjnej energetyki, ale poszukaj co się dzieje na poziomie startupów. Tam nie ma
    wiedzy zeby skonstruować turbinę, więc wszyscy ćwiczą coraz to bardziej zaawansowane
    Stirlingi. Są rynkowe produkty, może jeszcze nie reklamują ich w TVP1, ale kto chce
    znaleźć ten znajdzie.