eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 10 Dec 2019 19:40:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    From: osobliwy nick <o...@g...com>

    > Przychylam się do tej sugestii.
    >
    > Wygląda na to, że potrafisz racjonalnie analizować a nawet skonstruować algorytm
    obliczenia czegoś. Właściwie od tego miejsca do napisania programu, który
    demonstruje/testuje Twoje pomysły jest tylko prosty krok rzemieślniczy. Możesz się
    nawet zdziwić gdy zobaczysz, że prezycyjny opis algorytmu jest łatwiejszy w jakimś
    języku programowania, niż w języku naturalnym - a przecież zlecając komuś napisanie
    programu musiałbyś mu najpierw wytłumaczyć, co ma napisać.
    > Więc po co sobie utrudniać?

    Miałem taki moment powrotu do programowania. Napisałem nawet pierwszy program od lat.
    Chodziło o ten problem:

    http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=22559

    Poległem jednak wtedy. Napisanie tego było dla mnie nie do przeskoczenia, a jak
    zobaczyłem kod, którego oczywiście nie rozumiałem, który ktoś napisał ot tak, po
    krótkim czasie od ręki, stwierdziłem, że raczej żadnym rozsądnym czasie nie osiągnę
    takiego poziomu. Ostatecznie na podstawie tego co mi tam zasugerowano zleciłem komuś
    odpłatnie napisanie tego programu. Programista z tego co pamiętam i tak napisał cały
    kod od początku po swojemu, ale był on nie mniej złożony od tego, który podpowiadano
    mi w wątku.

    I wtedy z poziomu dosyć wysokiej motywacji popadłem w marazm i zostawiłem
    programowanie na kolejne lata.

    > Oczywiście możesz sobie zatrudnić kiedyś specjalistów od wydziwiania i różnego
    rodzaju oszczędności (czasu, energii elektrycznej, kosztów produkcji/wdrożenia,
    itd.), ale zdolność napisania referencyjnej implementacji i tak będzie Ci potrzebna,
    żebyś mógł być dla swojego zespołu liderem a nie tylko szefem.

    No tak, masz rację.

    > Więc do dzieła. Może nawet faktycznie Python będzie tu racjonalnym wyborem - dla
    Ciebie. Ale biorąc pod uwagę cel, który chcesz osiągnąć, nie zatrudniaj programistów,
    którzy znają tylko Pythona.

    Ok. Zmotywowaliście mnie. Będę myślał w takim razie o powrocie do tematu
    programowania. A właściwie o zaczęciu od początku, bo pomimo, że wiem co to
    programowanie, jak to się robi itd., to moje praktycznie umiejętności są znikome. Co
    do języka myślałem o C++, bo często mam do policzenia jakieś matematyczne rzeczy, a
    ten język kojarzy mi się z takimi inżynierskimi i matematycznymi zastosowaniami. Poza
    tym łatwo znaleźć materiały na jego temat.